/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Får for lidt af båndbredden
Fra : RaSZKP
Vist : 331 gange
60 point
Dato : 18-12-07 00:01

Hey :)

Ville lige høre om i ku hjælpe mig med et lille netværksproblem... Bor i en lejlighed i et parcelhus... Min nabos datter bruger utrolig meget af båndbredden til internet ved at have tonsvis af internetsider åbne, og bruge msn og webcam... Det er til stor gene for mig, da det kan tage over et minut at komme ind på en enkelt side...

Vi har TDC bredbånd med 1024/128 kb/s.. Så det er ikke hastigheden på nettet der fejler noget, hun henter bare for meget ned... Som jeg har forstået det er det jo serveren, eller den pc der er koblet til routeren der har "førsteret"...
Jeg ville gerne have at vi kunne dele nettet mere lige... Så her kommer spørgsmålet... :)

Er der et program eller nogle instillinger der kan give mig bedre forbindelse når hun bruger nettet? (som hun gør meget)

Håber i kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-12-07 01:08

Kan ikke svarer på dit specifike spørgsmål men du kan gå ind på tdc's side og se hvor meget du får tildelt medens hun er på
Du kan også trykke på ctrl alt delete og så se hvor meget cpu mmm din maskine bruger.Jeg tror ikke det er hendes forbrug der er problemet men din puter. Kører du alle renseprogrammer og diskfragtmenterer jævnligt??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-12-07 01:38

Det er da kun et problem hvis du deler internet tilslutning med din nabo.
Det er meningen at hver familie skal have sin egen.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 18-12-07 08:50

Det kan sagtens være forbindelsen alligvel for jeres upload hastighed er meget lav

Internettet foregår nogenlunde sådan her:
Først uploader du for at fortælle hvad du gerne vil have da man sender informationer for at få noget
Bagefter downloader du det du har bedt om

Så hvis upload hastigheden også er for lille så vil det jo tage den tid længere.

Man bruger ikke så meget upload som ved download men hvis den skal deles med en teenage pige så kræver det alligvel at den er lidt stor.

F.eks en fordobling af hastigheden eller måske endda 4x

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 18-12-07 08:58

det er ikke tilladt at dele xDSL forbindelse iht. TDCs vilkår:

"Abonnementet anvendes til formidling af trafik for andre eller benyttes af flere i forening, som ikke tilhører kundens husstand/virksomhed, eller som ikke er registreret som bruger, og dette forhold bringes ikke til ophør umiddelbart efter påtale fra TDC."

men som zith indirekte siger, når din upload kun er 128k bør der MAX være 1 computer på af gangen (forudsat der bruges webcam, msn, skype, youtube mv.)

mvh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-12-07 11:38

prøv at gå ind på tdc og lav en test upload download og få svar promte

Mvh Sune