/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ny Bank
Fra : TheOsirisDK
Vist : 712 gange
50 point
Dato : 17-12-07 19:27

Hej. Jeg er lige blevet 18 og mine forældre har Nykredit. Desværrer har Nykredit ikke ligefrem styr over mine ting og jeg ville sådan set gerne ha mig en ny bank.

Syntes bare det er lidt svært at komme igang. Ved ik hvor jeg skal lede, om der er en side der giver overblik over de forskellige eller hvad?

... Kandu hjælpe mig med at finde en ny bank?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 19:30

http://www.mybanker.dk/

Overblik over bankernes priser
Mybanker.dk er Danmarks eneste uvildige prisoplysningsdatabase, der dagligt indhenter priser fra banker og finansieringsselskaber. Du kan sammenligne renter og gebyrer på ind- og udlån i over 70 danske pengeinstitutter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 19:30

Find en lokal bank, der får du personlig service.

Kommentar
Fra : samarit1

Dato : 17-12-07 21:24

prøv NORDEA.dk OG KLIK PÅ TJEK IND - DER KAN DU FINDE ET KOMPLET TILBUD / PROGRAM FOR UNGE MELLEM 18 OG 28

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-07 21:52

Mine unge har Danske bank, den er de meget tilfredse med

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-07 22:37

jeg vil osse langt foretrække en lokal bank.. de er menneskelige og til at snakke med

Kommentar
Fra : janik

Dato : 17-12-07 23:07

Vi har jyskebank en dejlig og imødekomne bank

Kommentar
Fra : tp6100

Dato : 18-12-07 00:00

Hvis du er ude efter en god rente, er Eikbank (tidligere Skandiabanken) en af de banker, der giver den bedste rente. En konto hos Eikbank er hovedsagligt rettet mod folk der vil klare det hele hjemmefra via computeren (selvfølgelig uden gebyrer for langt de fleste ting). Når først du har én konto hos dem, kan du selv hurtigt oprette op til i alt 10 konti, som du kan navngive som du vil. Så kan du fx oprette konti til opsparing til ti forskellige ting eller områder. At oprette sig her, kræver ikke et indskud på et bestemt beløb, og pengene er ikke bundet i en bestemt periode.
Selv om du kan få Visa/DK på en af dine konti hos Eikbank, er det nok stadig en fordel samtidig at have en anden bank hvor du får en bedre personlig kontakt. Har selv Sydbank, og der har aldrig været problemer. De er tværtimod flinke til at fortælle om deres produkter, men forstår også hvis man hellere selv vil kontakte dem, når man faktisk har brug for et tilbud.

/Mvh

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-12-07 06:45

Tag bare og find (fx via mybanker.dk) to-tre banker som har din interesse. Hvis de har filial i nærheden af dig, så drop ind til en kop kaffe og fornem hvor godt de afklarer det du ikke lige fik svar på i din forundersøgelse.

Jeg kunne også anbefale Skandiabanken. Mon ikke den stadig efter Eik Bank's overtagelse er ok? Men det forudsætter at du selv har lidt styr på sagerne, for det er mere selvbetjening end andre banker. Derfor giver de bedre rente- og gebyrvilkår.

Husk at enhver bank primært vil sælge sig selv.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-07 09:14

Hvad er dit bankbehov? Skal du indsætte 1.000.000 kr. eller skal du låne 10.000 kr.? Skal du have vejledning/rådgivning. Hvis det blot er lonkonto, er det stort set ligegyldigt hvilken bank du vælger. Som andre også skriver, så er det ofte en lokalbank, der kan give den bedste service, end de store banker. Jeg har i de sidste 16 år benyttet mig af en lokalbank.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-07 14:16

www.pengepriser.dk

Om Pengepriser.dk
Pengepriser.dk er en forbrugerservice udviklet for at skabe bedre oplysning om priserne i de danske banker, spare- og andelskasser. Pengepriser.dk er et samarbejde mellem Forbrugerrådet og Finansrådet.

På Pengepriser.dk får du en prisindikation for de produkter og serviceydelser, du har valgt eller som indgår i de forskellige modelfamilier. Pengepriser.dk kan ikke yde den rådgivning, som du får ved at rette henvendelse direkte til en bank eller sparekasse. Rådgivningen i banker og sparekasser er reguleret i bekendtgørelsen om god skik for finansielle virksomheder og bekendtgørelsen om investerbeskyttelse ved værdipapirhandel.