/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Udlevering af feriekort?
Fra : jensknudsen
Vist : 686 gange
20 point
Dato : 17-12-07 14:44

Jeg har været ansat som timelønnet vikar i et vikarbureau i et par år, men er lige fratrådt med dags varsel. Vikarbureauet vil ikke udlevere mit feriekort - det mener jeg de skal, eller har jeg misforstået noget?

Jeg er lige startet som selvstændig erhvervsdrivende - har jeg så mulighed for at få udbetalt de optjente feriepenge i vikarbureauet før ferieåret starter, når jeg får feriekortet?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-12-07 15:38

Du får ikke feriekortet før ferieåret er omme. Så det bliver tidligst i januar måned.

Kommentar
Fra : Saba4ever

Dato : 17-12-07 15:42

Jeg mener at man kan gå hen til (Skat) og få den udleveret i december månede--..--

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-07 16:46

Firmaet sender feriekortet ud først i det nye år, sammen med årsopgørelsen med oplysninger om din indtjening mens du var ansat der.

Og Feriepengene optjent i år kan tidligst udbetales efter 1/5 2008

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-12-07 16:47

Citat
Vikarbureauet vil ikke udlevere mit feriekort - det mener jeg de skal

Nej, det skal de ikke, ved ikke om det var klart nok i min sidste kommentar

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 18:48

Citat
Jeg mener at man kan gå hen til (Skat) og få den udleveret i december månede--..--

Nej, skat har udliciteret opgaven til julemanden da han alligevel kommer rundt
til alle i december.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-12-07 18:57

Jeg ved ikke, - når der tales "skat", så er der jo mange i den her julefrokosttid, der bliver på "skattefod" med kontordamen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-07 09:07

jensknudsen, hvordan har du tidligere fået udbetalt feriepenge? På feriekort eller feriegiro? Elle har din forhv. arbejdsgiver ikke orden i tingene?

Kommentar
Fra : jensknudsen

Dato : 19-12-07 13:51

Jeg har normalt fået tilsendt et feriekort..

Kommentar
Fra : jensknudsen

Dato : 19-12-07 13:52

og ja alka, arbejdsgiver har generel ikke orden i tingene. derfor min refleksion og spørgsmål.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-07 15:44

Så kan det jo være, at du modtager et feriekort?