/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
danskundervisning i spanien
Fra : sirenita
Vist : 442 gange
20 point
Dato : 17-12-07 00:53

Hej.
har brug for materiale til undervisning i dansk til boern , der er foedt her i spanien, men hvor en af foraeldrene er dansk.Og hvor det der med at tale dansk er gaaet galt. Danskniveauet er meget forskelligt,fra naesten ingenting til godt talende og boernene er alle mellem 6 og 13 aar. Der onskes ikke at foelge danske skole trin i den forstand, ganske enkelt bare at laere dansk, at kunne tale korrekt og forstaa det. Det skriftlige maa komme senere. Har surfet rundt paa nettet, men kan ikke hitte noget som saadan. Er ikke interesseret i Danes Worldwide.
Kan desvaaerre kun tilbyde 20 point , da jeg lige er meldt ind.
Hasta luego......

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 17-12-07 01:20

Hej

Jeg er i tvivl om hvad du søger? Du ønsker noget materiale til danskundervisning i forskellig sværhedsgrad. Hvem skal undervise børnene? Nogen skal jo vurdere hvilket materiale de skal ha. Er det noget du vil købe eller finde på gratis-sider? Danskundervisning er jo rigtig mange ting. For at kunne lære at tale, forstå og skrive dansk, er der jo mange ting, der skal impliceres i en undervisning, hvis der altså er tale om en sådan.

vh VimalaE

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 17-12-07 15:52

hej igen....
de boern der kan mindst dansk er 9,10, 11, og 3 paa 12. de vil gerne selv laere sproget og kan alle med den alder, laese og skrive.
undervisningen skal vaere hjemme privat hos hver enkelt, men vi moedes alle en gang om ugen.
saa det jeg har brug for er materiale, boeger,cd'er eller andet, som hvis et barn fra hvorsomhelst i verden skulle laere dansk, uden nogen forhaandsviden. gratis materiale er velkommen, men det er ogsaa ok med koebe materiale.
haaber jeg har forklaret mig.....

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 17-12-07 16:38

Jeg kigger lige på det i aften.

Har selv undervist danske børn i Luxembourg, men efter de "normale" skolebøger.

Underviser også udlændinge i dansk.

PS. Var gift med en salmantin i næsten 30 år