/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
Text-editor til hjemmesider?
Fra : Kasper_Hviid
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 16-12-07 22:15

Hvad er det ypperste inden for text-editorer til hjemmsider?

Jeg vil rigtig gerne have en der har indbygget ftp-upload, og helst også nogle andre heftige features. Jeg ved ikke hvad man kan kræve af sådan en editor, da jeg ikke har nogen erfaring med det.

Gerne open source - hvis der altså findes noget godt.

Jeg har prøvet nu-view, men den var lidt for meget WYSIWYG, og der var ikke engang de mest basale genvejstaster.

Dreamweaver bliver anbefalet, men lyder også til at være lidt for meget WYSIWYG.

Tænkte over Emacs, måske. Der er der da i det mindste genvejstaster ...

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-07 00:23

Dreamweaver vil jeg også anbefale - den er WYSIWYG hvis du vil ha' det, men jeg bruger sjældent WYSIWYG del.

Den har alt muligt indbygget og kan tilføjes alverdens ting.
Ftp delen kan holde styr på om det er nyere eller ældre filer, der ligger på hhv. server og udviklingsmaskine.

Den har masser af Wizzards, der kan lave 90% af dit kodningsarbejde med databaser for dig på 4½ minut.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 17-12-07 00:29

Takker ... det er dog bestemt ikke WYSIWYG jeg er ude efter, selv om de da er smart - vil derimod gerne vide hvad der er det heftigste program til skrivning af html/php/css kode.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-12-07 01:10

Jeg forstår ikke at du afviser smoch's forslag - det kan alt det du efterlyser - der er en glimrende editor i Dreamweaver og du undlader bare at bruge WYSIWYG.

Citat
Dreamweaver bliver anbefalet, men lyder også til at være lidt for meget WYSIWYG

prøv det inden du afviser programmet på grund af en forudindtaget mening, som du overhovedet ikke kender til.

Du kan hente en 30 dages gratis fuld version hos adobe - og så kan du udtale dig, når du har prøvet det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 17-12-07 03:08

Jeg indser nu, at jeg har været forudindtaget ... vil lige prøve det omtalte produkt ...

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-12-07 07:41

Du vil kaste op i små, men velrettede, byger, når du ser hvad der er af muligheder for asp, php og css i Dreamweaver - OG også AJAX - Macromedia kalder deres bidrag for Spry.

Når du skal til at programmere Javascript ville jeg hente Aptana Studio (Der er gratis) på http://www.aptana.com/

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 17-12-07 15:43

Jeps Dreamweaver er den bedste!

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 18-12-07 02:43

Jeg anerkender Dreamweavers overlegenhed, og godkender derfor svaret.

Godkendelse af svar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 18-12-07 02:43

Tak for svaret smorch. Blir godt at komme i gang med at lege med et ordentlig editor ...

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 18-12-07 12:40

God fornøjelse