/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
hvis dværghamster bider
Fra : mari333jSuper
Vist : 3665 gange
220 point
Dato : 15-12-07 16:35

det er fordi min hamster bider mig rigtigt tit og det gør mig på narverne han bed mig
så hårt at det gik hul og det begynte at bløde ellers er
han helt vild sød
mange jule hilsner maria nissen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-12-07 16:43

- bid igen, på et tidspunkt stopper det...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-12-07 16:47

ja.. bid igen.. lige mellem hoved og skuldre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-07 16:57

Du skal bare give den popcorn, det er yderst effektivt http://www.youtube.com/watch?v=rfqNXADl3kU

Og hvis det ikke hjælper, så er det HAMSTERSTANGTENNIS, i stedet for en tennisbold der sidder fast i den ene ende af snoren, så er det hamsteren Frit efter Anders Mattesen (Anden), ej det gør du altså bare ikke

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-12-07 17:01

ejj Nordsted den var sgu søød

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-12-07 17:44

Citat
hvis dværghamster bider

ja så har du en helt normal lille dværghamster

De bider, det skidt, de bryder sig oftest ikke om at blive løftet på og er slet ikke beregnet som små søde kæledyr, medmindre altså, at man kan li' at blive bidt når man tager dem op.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-12-07 17:47

det skal jeg liiiige huske at sige til min bonusdatter.. .. så kan det være hun kommer på andre tanker

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-12-07 22:56

Hej med dig.

Jeg synes lige jeg vil komme med en lille bemærkning til dét at din hamster bider!

Da mine børn var små, for mange år siden, da havde vi osse hamstere og marsvin. En dag blev min datter bidt en en af dem, jeg kan ikke huske hvilken af dem det var der bed hende - men det blødte altså en lille smule. Min datter var ikke så gammel, så jeg ringede til vores lægehus og spurgte om det var ok hvis jeg vaskede det rigtig godt og decinficerede det og så gav hende et plaster på.

MEN - det var det sørme IKKE! Lægen gjorde MEGET ud af at fortælle mig at et bid fra en gnaver, skal man tage mere alvorligt end folk gør - altså bid hvor der går hul - osse selvom det bare er et lille hul som i min datters tilfælde.
Jamen jeg måtte faktisk ned til lægen med min datter og hun fik en stivkrampeindsprøjtning og lægen rensede det lillebitte sår med decinficerende væske. Så fik jeg at vide at vi skulle holde øje med hendes hånd og arm og hvis det begyndte at blive rødt eller måske hæve, så skulle vi komme ned til lægen igen eller, hvis de var gået hjem, have fat i vagtlægen. Lægen forklarede at der var større risiko for infektion efter gnaverbid end efter hund og kat.

Puha - jeg troede slet ikke det var SÅ seriøst, sådan et lille gnaverbid - men jeg blev altså klogere og det kan man jo kun være tilfreds med

Held og lykke med din hamster! Det er rigtig dejligt at have kæledyr og min mening er at ALLE børn burde have mulighed for at have et kæledyr - jeg ved godt at det ikke altid kan lade sig gøre men det synes jeg bare er ærgerligt. Det er rigtig dejligt for børn at have sådan en lille varm en, at holde af og pleje og passe

Venlig hilsen Dorthe
- som nu er moar til to misser

Kommentar
Fra : Lovehorses

Dato : 03-02-08 16:13

jeg tror at det kan være at den har for lange tænder

Kommentar
Fra : mari333jSuper

Dato : 10-02-08 16:56

mange tak for jeres svar nogle at tingene hjælper