/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mangler ekstern antenne TT700
Fra : 4602
Vist : 272 gange
100 point
Dato : 14-12-07 10:16

Hello ... Jeg skal bruge en ekstern antenne til min TomTom700, jeg kan ikke købe på nettet, da jeg skal bruge den i dag . Er der nogen der kender en butik der ligger inde med sådan een? Butikken skal gerne ligge i området fra Herlev til Køge. Jeg har prøvet EL-giganten og ComputerCity uden held.

Med venlig Hilsen
Mr4602

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-12-07 11:55

Linket http://www.pixmania.com/dk/dk/511608/art/just-mobile/ekstern-antenne-gps-exter.html tyder på at du kan bruge hvilken som helst antenne

Jeg mener også at det er ret standardiseret, selv for aktive antenner, idet spændingen på antennetilslutningen er den samme for alle GPS'er.

Prøv derfor at lede efter GPS-forretninger i stedet for at fokusere på TomTom.
For jeg går da ud fra at du mener en antenne til satelitterne, ikke fm/rds/tmc

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-07 17:07

Ikke alle antenner kan bruges, da der findes en del forskellige typer af tilslutningsstik.
Min gamle GARMIN bruger et BNC stik. Min Transonic (Navigon) bruger et ganske lille stik til den aktive antenne, her findes der to forskellige, hvilket betød, at jeg måtte returnere den første antenne, og fik så den der passede.
Så vær opmærksom på det!