/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Kalenderlys på pc virker ikke?
Fra : cristian2
Vist : 2039 gange
20 point
Dato : 14-12-07 09:23

Jeg har læst at mange på Kandu har fornøjelse af et kalenderlys på deres pc's skrivebord. Jeg har forsøgt, men har dog problemer med at få julelyset frem på skærmen.

Jeg går ind i: http://www.sol.dk/jul/kalenderlys.zip

Jeg pakker den ud – og der ligger 24 billeder i en mappe.
Jeg kører XP.
Jeg højreklikker på skivebordet.
Går ind i ”Egenskaber”.
Derefter: ”Egenskaber for skærm”
Fanen: ”Skrivebord”
Jeg går ind i ”Gennemse”.
Men hvor skal jeg finde filen som skal vælges? Går jeg i ”Programmer” er alle mapper tomme.
Skal jeg bladre hele C-drevet igennem for at finde filen?

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-12-07 10:28

Du skal lave en mappe i f.eks. Dokumenter som du kalder "kalenderlys".
Når du downloader filen, skal du sørge for at den bliver lagt ind i denne mappe, - så kan du finde den igen, når du går i "gennemse" som du jo nåede frem til.
Der ligger så en HTML-fil. Denne klikker du på, - og vælger som baggrund og vupti - du har dit lys på skærmen.
Ammitz

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-12-07 10:31

1.   Pak ZIP-filen ud
2.   Gå ud på skrivebordet og højreklik, så du kommer ind i egenskaber for skrivebord
3.   Så går du ind og vælger et nyt baggrundstapet, der skal du finde den mappe, som du udpakkede og vælge kalenderlys.htm
4.   Nu har du fået kalenderlyset som baggrundsskærm

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-12-07 12:26

Desværre, jeg får det heller ikke til at virke mere.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 14-12-07 12:36

Højreklik på skrivebord >Egenskaber >Fanebladet skrivebord >Gennemse - I den boks du får op kig i den nederste linie der står ude i siden Filer og 0g ud for den står der sandsynligvis Baggrundsfiler - nu skal du i den linie vælge HTML-dokumenter og find herefter den mappe du har pakket kalenderlyset ud i og vælg htm filen.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-12-07 20:16

Jeg tror christian2 er gået til julefrokost!
Ammitz

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-12-07 20:18

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 17-12-07 15:09

Det er jeg ikke. Men min pc er gået ned. Jeg skriver fra en andens pc nu. Strømmen slår fra uanset om jeg er på batteri eller net når den er blevet varm. Jeg søger netop råd desangående på Kandu. Jeg vender tilbage hvis/når min pc virker igen.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-08 21:23

Tak for svaret bentjuul.