/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Funktionæransat
Fra : Morten2700
Vist : 1054 gange
20 point
Dato : 13-12-07 19:53

Hej!
Jeg er funktionæransat på 160 timer i en mindre fitnesskæde. Mit spørgsmål:
Har man som funktionæransat normalt altid fri på helligdage, såsom her til jul og nytår, i dagene 23,24,25,26 og 31,1?
Her tænker jeg på om man så får timer (7,4) for mandag d. 24, tirsdag d. 25 og onsdag d. 26 samt mandag d.31 og tirsdag d. 1 idet man normalt skulle have været på arbejde hvis det ikke havde været helligdage?

Med venlig hilsen
Morten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-07 19:56

Man må da håbe ejeren IKKE er muslim....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-07 20:08

Eller Jehova, de holder ikke jul.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 13-12-07 20:21

På kirkelige helligdage får du blot søgne-helligdagsbetaling - dvs. fuld løn, men fri uden at der tages af ferie.

Andre dage (grundlovsdag, nytårsaftensdag og nytårsdag) er halve arbejdsdage - med mindre andet er aftalt. Vil du holde fri uden at have.

Hverdagene mellem jul og nytår er alm. ferie hvis du ønsker at holde fri....

Sådan plejer det vist at være

Godkendelse af svar
Fra : Morten2700

Dato : 13-12-07 20:44

Tak for svaret berpox.