/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
E-handel / e-forretning
Fra : pewpewlaz0rz
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 13-12-07 14:40

Min kæreste har studieretningsprojekt, og jeg prøver ihærdigt at hjælpe hende.

Vi er gået lidt død.

Hvad er e-handel og e-forretning, og hvad er forskellen på de to?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-12-07 14:43
Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 13-12-07 14:46

Flot.

Jeg beder ikke om links.

Jeg beder om forklaring, af en normal dansker her på kandu. Ikke links.

Vi har læst og læst, men vi kommer hver til hvert sit resultat.

Jeg mener at e-handel er det overordnede emne, og e-forretning er INDE i emnet e-handel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-07 15:09

Forskellen er ENS...

Begge dele er en fordanskning af ordet e-commerse

Der ER ingen forskel....

Vil du læse nærmere bliver du NØDT til at have et link

http://www.morten-rask.dk/1undervisningsnotat.pdf

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 13-12-07 15:16

Refi: Tak, vi kigger på det.

Stadig åbent for flere svar

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-07 15:34

Jeg finder som refi mange henvisninger hvor e-handel og e-forretning er synonymer

Eksempelvis dette:

I marts blev 6 kurser inden for e-handel/e-forretning godkendt. De nye kurser afspejler nytænkning på området og afløser de eksisterende 6 arbejdsmarkedsuddannelser fra 2001.

http://handel.uddannelsesnaevnet.dk/Default.aspx?ID=48

Ud fra dette tror jeg at E-handel er den gamle betegnelse,
og man nu bør tale om E-forretning:

DECT og IrDA (Alt om Net, okt. 2000) - Enkel E-bog fra Microsoft (PC World nr. 15, 2000) se også: E-handel afløses af E-forretning (Børsen 7/2-99)

http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/Kurser/IT/ITA/ODB/15.htm

hilsen Svend