/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
billeder i databaser
Fra : hemse
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 13-12-07 11:52

Jeg har lavet en db i acces 2000 nu har vi fået 2003 udgaven, det er en db med ansat personale, hovr der i den gamle udgave var billeder af alle ansatte, nu efter at det er blevet 2003 udgave, er der stadig billeder af de gamle, men når jeg laver nye og vil sætte billeder ind, kommer der kun et navn på filen, og jeg kan heller ikke f.eks. lave id-kort med billeder af de nye - Nogen der har et forslag til hvad der er galt???????????????

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-12-07 11:54

- det kunne tyde på at de nye billed-filer er et andet format...

Kommentar
Fra : hemse

Dato : 13-12-07 12:26

nej det er samme format, hvis jeg fjerner et af de gamle billeder og sætter det ind igen vises det også som et package-objekt i stedet for som billede

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-12-07 12:43

- mystisk. Jeg har access men har aldrig brugt det. Ligger de nye filer i samme mappe som de gamle?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 13-12-07 13:24

Gemmer du billedet i databasen,
Eller linker du bare til billedet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-07 13:35

Har du Acces i 2003, det er nemlig ikke standard

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-07 13:37
Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-12-07 13:53

Mon det kan have noget med konverteringen af version at gøre? Det havde jeg problem med.

Kommentar
Fra : hemse

Dato : 13-12-07 17:31

Jeg linker til billedet - så det skulle blive automatisk opdateret hvis jeg ændrer ved originalen, og det har virket indtil opdateringen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-12-07 18:08

Når du lægger det nye billede ind, så hold lige øje med måden billedet bliver hentet på........det er der den kan svipse med en henvisning i stedet for at kæde til billedet.
Har du billeder liggende i egen tabel.

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 14-12-07 04:00

SPRG __ MIRIT-DK???
AUHTc min