/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ej starte i fejlsikret tilst.
Fra : alapmi1
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 13-12-07 09:08

Hej med Jer

Når jeg starter min PC med XP, kommer den med det skærmbilled, at jeg kan starte i fejlsikret tilstand eller sidst kendte konfiguration der virkede. Lige meget hvilke pkt på menuen jeg vælger, prøver den, for så at vende tilbage til samme menu??

Har I nogle gode ideer?

Pft Alapmi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-07 09:27

Ja...

Læg XP cden i og lad den køre en repair......

Hjælper det heller ikke må du jo igang med en nyinstallation.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-07 11:33

Står der ikke normal opstart eller noget lign.også??

Mvh sune

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 13-12-07 13:19

Hej

Prøv lige at se dette link,

http://support.microsoft.com/kb/314058/da

Har du adgang til en anden maskine, så tag harddisk ud og sæt den i anden pc, enten som primær slave eller sekundær master - du tager tilslutning fra cd rom drev og tilslutter midlertidig.

Hvis det er sata kan du "bare" sætte den til anden maskine.

Det er fil strukturen som skal rettes, og det gøres ved ved dette, da den vil rette strukturen på din disk, den kører en simpel chdsk og retter den hvis det er muligt.

Ellers er der rep tilbage, men tryk først "r"eparer 2. gang du ser dettte, hvor du får at vide der findes et operativ system, men er dog i tvivl om du får dette at vide, da der er fejl i strukturen. så hvis du har adgang til en anden pc, er det nok det letteste for dig, har selv prøvet og fandt dette ved en tilfældig hed, hvor jeg villle sikre nogle dokumenter fra en som havde samme problem som du.