/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
manual til canon flash
Fra : japi
Vist : 1874 gange
95 point
Dato : 13-12-07 05:59

hej

jeg har lige købt en flash til mit camera eros 400d flashen hedder speedlite 430ex.

problemet er at der ikke er en dansk manual er der mon nogen der kan hjælpe mig den manual der var med var på engelsk og kinesisk.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-12-07 07:58

Gå ind til forhandleren, og bed om en dansk manual. Den skal følge med, i følge lovgivningen.

Har du købt den på nettet i udlandet (og sparet penge) ved du nu bla. hvorfor den er billigere.

MVH

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 13-12-07 10:01

Du kan også spørge her. Der er ikke så meget man skal vide, Selvom manualen er på ++ sider.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 13-12-07 10:03

Det meste ordner kameraet. Stil flashen på E-TTL, kareraet på P og 200 ISO, så kører du.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-12-07 11:25

- du kan evt. prøve at skrive til:

Martin Elnebo (mal@canon.dk) eller John Hudson (joh@canon.dk) fra Canon Danmark.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-12-07 09:59

Du kan også prøve at ringe tlf. 7066 6616. Dansk manual for ca. 140.-
/ et råd jeg fik for ca. 1 år siden til min speedlite flash.
MVH Akle

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 18-12-07 14:12

Jeg er ejer af en Speedlite 420EX, og der er mig bekendt kun ganske ubetydelig forskel på de to versioner. Den nye er en anelse kraftigere, men ellers det uvæsentlige ændringer.
De passer også til de samme apparater.
Ved en tidligere lejlighed har jeg hjulpet en ejer af en 420 ved at sende en skannet kopi af DK brugermanualen som pdf fil
Jeg har stadig kopien liggende på maskinen, så hvis du er interesseret kan jeg maile den til dig. Det kræver bare, at jeg får din adresse.

m.v.h.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-01-08 09:18

Den kan købes hos enhver Canonforhandler.
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=2849&MenuItemID=358

Den danske manual kan ikke downloades. Canon DK (http://www.canon.dk) står for oversættelsen af manualen til dansk, så derfor vil de ikke stille den gratis til rådighed.

Ps. Du kunne prøve i et svensk/norsk fotoforum, at spørge om der var én som havde en Dansk manual som han/hun ville sælge den.

-croaks

Kommentar
Fra : CS_DK

Dato : 22-02-08 21:18

Jeg har samme problem med min 430EX Så hvis der er hjælp her , er den meget velkommen!
Hilsen
Simon
simonf@get2net.dk