/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalt fotoalbum
Fra : Gizmo-man
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 12-12-07 18:43

Jeg søger et program der kan holde styr på flere 100 billeder (og måske også små filmklip). Programmet må godt være på dansk, men det er ikke noget krav. Desuden skal det være muligt at tilføje tekst til hvert billede.
Det skal så være muligt at gemme oplysningerne (tekster der er tilføjet) i en fil, så man stadig har det hele hvis man skulle få brug for at formatere computeren.

Er det et program der findes? Eller kender i noget der kommer tæt på? Lige nu bruger jeg noget ACDSee, men syntes ikke det virker som et album, der er for mange tekniske funktioner som der er lagt vægt på. Det behøver ikke at være et gratis program, hvis bare prisen er inde for en rimelig grænse.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 12-12-07 18:50

Hvad med Picassa?
Wibbi

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-12-07 19:09

Picasa kan alt det du efterspørger + en masse andet og så er det jo gratis og meget brugervenligt

Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 19:17

Du må en tur på GAOTD.....

Det er gratis i dag

www.giveawayoftheday.com

Siden er dog nede i øjeblikket (har jeg aldrig oplevet før) - så prøv lidt senere.....

Det er netop et webalbumprogram der er i dag.....

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 12-12-07 19:28

Har prøvet Picasa 2.7 og det virker ikke som om det er noget for mig, da den automatisk sortere efter årstal og ikke efter mapper og man kan heller ikke se mappe strukturen.

Og til refi (og jer andre), det skal være et program, og det skal ikke arbejde online.

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 12-12-07 19:52

I 7 år har jeg benyttet "Adobe Elements" og de tidligere udgaver af samme program. Det kan garanteret klare det du efterspørger. Udover at have et godt album, kan du også redigere billeder på alle mulige måder.
Og så er det er overkommeligt i pris. Prøv at se på nettet.

Men du nævner én ting, nemlig at du vil kunne se hvilke foldere dine billeder ligger i. Og det kan mit foretrukne program hellerikke.
Jeg har selv hængt fast i det du gerne vil have, nemlig at gemme fotos i forskellige mapper. Det bliver nok gjort for at du kan finde frem til fotos fra "sommerferie 2005" , "juleaften 2006" og så videre i hver sin mappe. Men dette system har jeg forladt for længst.
Adobe anbefaler faktisk, at man gemmer alle sine fotos i én mappe. Sorteringen af fotos i forskellige emner og oplevelser klares ved hjælp af tags eller grupperinger. Det er sorteringer man knytter til de enkelte billeder. Hvis du prøver disse sorteringsmuligheder, vil du finde, at disse værktøjer meget mere effektive end mapper i bestemte fil-strukturer.
Jeg holder styr på mere end 13.000 fotos. Og det er ikke noget problem at finde de fotos frem der lige ønskes.
Du vil nok også kunne finde andre programmer frem, der bygger på samme system som Adobe Elements. Men det vigtigste for dig vil være først at skulle give slip på mappestruktureren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 19:58

http://game.giveawayoftheday.com/santa-claus/

Det ER et program.....

Nu kan du komme ind og se HVAD det er for et (i højre hjørne foroven) - den viser dog stagig en blank side, men den kommer garanteret i løbet af aftenen....

Det er jo travlhed i USA i øjeblikket (10-14)

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 12-12-07 20:03

Hvad med Adobe Photoshop Album - som ikke har ret meget med Photoshop at gøre.
Wibbi

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 12-12-07 22:53

Måske var det her noget:
FastStone Image Viewer

http://www.download.com/3000-2192_4-10766965.html

Eller her:
http://www.faststone.org/

hvor du også kan finde andre små programmer til billed behandling/kigning/editting, OG SÅ ER DE FREEWARE (gratis)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 23:03

http://www.giveawayoftheday.com/zoner-photo-print/

Så kører de igen - så tjek den lige.....

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 17-12-07 18:32

det er måske lidt sent men jeg bruger corel fotoalbum som mig bekendt kun kan købes over nettet ( de danske edb-forhandlere er jo fuldstændig forblændede af Vista og har ikke andet).
Men det gemmer i mapper og jeg tror det kan en hel del af det du gerne vil have