/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mangler driver
Fra : Thia-andersen
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 12-12-07 02:36

Hej.. allle derude..

Jeg er ved at blive idiot. Jeg har formateret hardisk med den CD-R der fulgte med min PC og har fulgt brugsanvisningen fra Microsoft XP håndbog.

Nu bølger skræmen og der er ikke lyd på min PC. Jeg har fundet ud i enhedshåndtering at der er 3 gule spørgsmåltegn. Et ? ud for Multimedielydkort et gul ? ud for skærmkort og så et gult ud for skærmkort (VGA kompatibel.)
Når jeg går ind under egenskaber på disse "enheder" står der driver ikke er installeret og det er en fejlkode 28...

Jeg er lyshåret og har ikke meget forstand på driver og hvordan man finder dem og installerer dem.
For mig er det et mørkt område... Meget mørkt...

Hvad gør jeg er der en der kan hjælpe mig ude i universet ??

Thia

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-07 03:31

Hent og installerer det gratis program Everest: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html klik på et af de amerikanske flag, hentningen går så i gang, klik ikke på noget på den nye side som åbner, Everest giver dig oplysninger om stor set alt du har på computeren, og ved nogle blandt andre grafik kortet er der link du kan klikke på for at hente den nyeste driver, skriv herind med navne og numre på de enheder der ikke virker, hvis du vil have os til at hjælpe med at finde download links til dine drivere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-07 03:33

Citat
er der en der kan hjælpe mig ude i universet
hold dig bare til os jord boere med de rigtige oplysninger fra dig, skal sikkert nok lykkes at finde drivere

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-12-07 05:36
Kommentar
Fra : Thia-andersen

Dato : 12-12-07 07:55

Jeg har fundet dette ved at kører Everst scanner. Får få man en deriver til sådan et lydkort...

PCI / PnP audio

--------------------------------------------------------------------------------

Enheds Beskrivelse Type
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI

Knusser
Thia

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-07 09:57

Har du prøvet at trykkr på opdater drivere i enhedshåndteringen??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-12-07 10:09

Hvilken PC er det??? for det meste kan du gå ind på dem der har lavet din pc's hjemmeside og finde dinde drivere der. f.eks. acer hp dell osv.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-07 13:11

I Everest gå ind under>Motherboard>Chipsæt,og se hvad nr/bogstav syd bro/south bridge har,noget lingende som dette,(kan hedde noget andet)VT8231,gå så herind>
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&OSID=36&CatID=2910
og find den audio codec/drivere der passer til det nr/bogstaver du fandt i everest og hent den(det kan passe til flere chipset,flere nr/bogstaver under driveren)

Alle via drivere>
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2
Er det en slæbbar kan det være du skal hente den hos producenten(special produceret chip)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-07 13:17

Eller klik/marker på syd bro chipset i everest(øverste boks)>højre klik>kopier alt(i den nederste rude/boks)
sæt ind> herinde i en kommentar.
Det kan også være du mangler bundkort drivere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-07 01:01

Hej Thia andersen har du fundet nogen drivere og fået løst problemet