/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Syntes den skal følges op
Fra : dr_dem
Vist : 1290 gange
100 point
Dato : 11-12-07 21:09

Citat
tp://www.kandu.dk/spg113812.aspx

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg tænkte lige på noget.
Det er jo ulovligt at gå i seng med en person, hvis man er under 15. Men er det så også ulovligt at kysse med en person, hvis man er under 15?

F.eks. hvis en pige på 14 var vild med en dreng på 28, måtte de så gerne kysse, eller ville det så være lige så ulovligt, som hvis de gik i seng med hinanden???

--------------------------------------------------------------------------------
Favorit

Accepteret svar
Fra : dr_dem
Modtaget 60 point
Dato : 11-12-07 19:55

--------------------------------------------------------------------------------
HMMM du er en gammel gris men jeg tror ikker det er ulovlig

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-12-07 20:06

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Det er jo ulovligt at gå i seng med en person, hvis man er under 15. Men er det så også ulovligt at kysse med en person, hvis man er under 15?

Hvor gammel er du selv siden du spørger sådan?

Indtil du fylder 18 år bestemmer dine forældre - i princippet - om du må have seksuel omgang med andre og nogenlunde jævnaldrende. Strengt juridisk er det en del af dine forældres omsorgspligt over for dig og dermed af deres såkaldte forældremyndighed.

Men i virkelighedens verden retter kun få unge sig efter forældrenes beslutninger på netop dette punkt, og blandt andet derfor indfører straffeloven en såkaldt seksuel lavalder på 15 år.

Straffelovens § 222 bestemmer følgende:

Stk. 1. Den, som har samleje med et barn under 15 år, straffes med fængsel indtil 8 år.
Stk. 2. Har barnet været under 12 år, eller har gerningsmanden forskaffet sig samlejet ved tvang eller fremsættelse af trusler, kan straffen stige til fængsel indtil 12 år.

Efter reglens ordlyd kan fx en 15-årig dreng straffes, såfremt han går i seng med en pige på 14 år og ti måneder. Men sådan benyttes reglen ikke, idet anklagemyndigheden aldrig vil rejse tiltale i sager, hvor det er nogenlunde jævnaldrende, som har samleje med hinanden!

Derimod skal reglen beskytte unge og seksuelt uerfarne - eller mindre erfarne - mod ældre og mere seksuelt modne personer.
Eksempelvis at en mand på 25 år har samleje med en pige på 14 år.

En eventuel straf vil altid kun kunne ramme den ældre person, der har samleje med dig. Men har du løjet dig ældre - eller på anden måde givet indtryk af, at du var ældre - vil den anden person måske ikke kunne straffes. I hvert fald ikke hvis vedkommende med god grund har kunnet tro, du var måske 17 i stedet for knap 15 år gammel.

Straffeloven beskytter dig også mod at blive 'forført' af en betydeligt ældre person end dig, efter du er blevet 15 år, og indtil du juridisk set bliver voksen, dvs. fylder 18 år. Hvis en sådan person groft misbruger sin alder og erfaring til at 'forføre' dig - og dermed have samleje med dig - kan vedkommende straffes med 'fængsel indtil fire år'.

Som der står.
Du må ikke have sex når du er under 18, med mindre dine forældre har givet dig lov.
Siden mange unge ikke lytter til deres forældre, har de indført denne lov for at forhindre børn i at have sex.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 20:13

--------------------------------------------------------------------------------
Nu bliver der ikke talt oo sex men kys gogt nok 28-14 og kan ikke se noget ulovligt i det så længemaqn holder sig til kysserriet

Godkendelse af svar
Fra : Genesee

Dato : 11-12-07 20:14

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret dr_dem. Jeg tror nærmere at det er dig der er en gammel gris

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 20:16

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg er gammel men ikke en gris er en og har

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 20:17

--------------------------------------------------------------------------------
Takker

Kommentar
Fra : Genesee

Dato : 11-12-07 20:18

--------------------------------------------------------------------------------
iah jeg ved godt at det er ulovligt at gå i seng med en når man er under 15, det var ikke det der var spørgsmålet..

Spørgsmålet var om det så også er ulovligt at kysse?
bliver at kysse med en person også opfattet som sexuel omgang hvis man kan kalde det det... ?

Kommentar
Fra : Genesee

Dato : 11-12-07 20:19

--------------------------------------------------------------------------------
dr_dem er du nu sikker på, at du ikke er en gris? Jeg ved jo ikke, hvordan du ser ud irl

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-07 20:23

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
F.eks. hvis en pige på 14 var vild med en dreng på 28, måtte de så gerne kysse, eller ville det så være lige så ulovligt, som hvis de gik i seng med hinanden???

Nu er en person på 28 altså ikke nogen "dreng", men en voksen mand.....også selv om mange mænd er "drenge" hele livet

Og så kommer det selvfølgelig an på kysseriets art.....der er jo forskel på om "onkel Hans på 28" kysser sin niece godnat med et lille kys på kinden, eller om det er "liderlige Hans på 28" der storsnaver med en "lille lækker sild på 14".

Det første er ok, det andet er ikke så smart

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 20:23

--------------------------------------------------------------------------------
Alle de niecer jeg har, kysser da mig når jeg ser dem, skal jeg så straffes, og nogle af den er under 15 år

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-12-07 20:25

--------------------------------------------------------------------------------
Det erikke ulovligt - højst dejligt

Kommentar
Fra : Genesee

Dato : 11-12-07 20:26

--------------------------------------------------------------------------------
okay det med dreng: min fejl

Dova, jeg må sige, at jeg rigtig godt kan lide din "onkel Hans på 28" & "liderlige Hans på 28" & "lille lækker sild på 14"

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-12-07 20:26

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Alle de niecer jeg har, kysser da mig når jeg ser dem, skal jeg så straffes, og nogle af den er under 15 år

Det er jo, som du selv gør opmærksom på - IKKE ULOVLIGT- et kys betragtes ikke som en seksuel handling.

Kunne jo også værer en 28 år kvinde og 14 år dreng??????????????????????????????

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-12-07 21:15

Ja da..... f.eks en stripper/showdancer som er hyret til en non- eller konfirmation

Ziggy99

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:17

Er også en muglighed Ja ja da

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-12-07 21:20

...eller en 28-årig eks-ryger der tror at drengen sutter nikotintyggegummi og gerne vil deltage i festlighederne...

Ziggy99

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:23

Nu er der tale om både pige eller dreng 14 år kvinde eller mand 28 år

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-12-07 21:31

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:32

Der er så
Onkel Hans
Liderlige Hans

Eller
Moster/faster
Tante Hansine
Liderlige Hansine

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:33

Tilde38
Hvorfor????????????? det er måske et problem

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-12-07 21:37

hvis du er 28 og pigen kun er 14, mener jeg du har et problem som du bør blive behandlet for. pædofile tendenser er ikke helt ufarlige og den slags skal man ikke spøge med da de har tendens til at udvikle sig. søg hjælp, hellere idag end i morgen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:39

trimare46
Prøv og læs højere oppe

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-12-07 21:40

ja det er et problem.. pædofili er for klamt.. uanset om det er mand/pige eller kvinde/dreng..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:42

Lad være med at bedømme folk før du har læst det hele igennem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:44

Nu handler det sig ikke om pedofile personer M/K men om det der står foroven her

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-12-07 21:48

e skulle være æ

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-12-07 21:53

der bliver jo ikke uddybet nærmere hvilken fom for kysseri der er tale om, men enhver ved sgu da at det er lovligt at kysse din nevø eller niece og eftersom der bliver spurgt til om det er ulovligt, er der jo nok tale om lidt mere end "kindkys"..

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-12-07 22:02

dr_dem du er som sædvanlig et ævleøre uden sammenhæng i din argumentation...
hvad er det præcist du vil frem til?

som du selv gjorde opmærksom på i det tidliger indlæg:

Citat
er en #@:-(og har%-)

Det læser jeg som: en drukmås med roterende fis i kasketten

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-12-07 22:05

Citat
Kunne jo også værer en 28 år kvinde og 14 år dreng

Citat
Nu er der tale om både pige eller dreng 14 år kvinde eller mand 28 år

Du stiller et spørgsmål og konkluderer herefter på et tidligere spørgsmål som er besvaret...er tråden knækket eller prøver du at genåbne det tidligere stillede?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-07 12:17

Altså jeg syntes at hvis du er er den mindste smule i tvivl jae så lad være så kan du jo ikke anklages for noget Og jeg syntes også at pædofile sku ha foretaget f.eks det hvide snit eller hvad der nu skal til for at neutraliserer dem Jeg har børn på omtalte alder og dem er der sku ingen 28 årige der skal snærve
Mange Julehilsner Sune

Accepteret svar
Fra : Tilde38

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-07 12:41

man må jo heller ikke køre bil før man er fyldt 18, men du må gerne øve dig sammen med kørelæreren...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-12-07 18:23

iah
DU HAR FAT I DEN FORKERTE STAV

Jeg tror du skal på ferie skal det være nu eller om 5 min

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-12-07 18:27

Citat
Kunne jo også værer en 28 år kvinde og 14 år dreng

Citat
Nu er der tale om både pige eller dreng 14 år kvinde eller mand 28 år

Du stiller et spørgsmål og konkluderer herefter på et tidligere spørgsmål som er besvaret...er tråden knækket eller prøver du at genåbne det tidligere stillede?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-12-07 18:30

Fik send før jeg fik skrevet

Jeg har vent den om med vilje, for kvinder kan også

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-12-07 19:19

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
der bliver jo ikke uddybet nærmere hvilken fom for kysseri der er tale om, men enhver ved sgu da at det er lovligt at kysse din nevø eller niece og eftersom der bliver spurgt til om det er ulovligt, er der jo nok tale om lidt mere end "kindkys"..

Ja det er jo det, MEEENNN , er det lovligt bilver der spurgt om (og nej det er ikke mig der spørger kik op)

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 16-12-07 11:00

Tak for svaret Tilde38.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-12-07 11:08

velbekomme..