/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Dyson støvsuger GODT / SKIDT ?
Fra : zeis
Vist : 3057 gange
20 point
Dato : 11-12-07 21:01

Jeg har lige købt sådan en Dyson

http://www.dyson.dk/range/feature_frame.asp?model=DC19-ALL-FLOORS

Jeg kom godt nok ind i butikken for at købe en MIELE S5780 som blev vinder i TÆNK & TEST, men da de ikke lige havde DEN maskine i butikken, så prøvede han at sælge mig en DYSON, og det virkede , han var sgu god til at sælge varen, og støvsugeren virker som om det er det bedste produkt i verden.
Dyson har vist noget med 30 dages fuld returret, så det ville jeg bare kunne benytte mig af, men da støvsugeren er en julegave, så går der jo lige 14 dage (eller mere) før den bliver taget i brug 1.ste gang, og så får jeg sgu travlt med at teste og beslutte mig om den er HOT eller NOT.

Derfor prøver jeg lige her, for jeg kan faktisk SLET IKKE finde den model jeg har købt, nogen steder på nettet, kun på Dyson's egen hjemmeside, gad vide om det er godt eller skidt.
Det kunne være en HELT NY model, det kunne også være en model der er udgået, og at jeg bare har købt en af de sørgelige rester.

Har DU/I sådan en maskine, og er den noget værd?
Den stod i butikken til 3195,- men uden nogen form for "prutning" fik jeg den ned på 2695,-

HJÆLP MIG! Har jeg gjort et godt eller et skidt køb her?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-12-07 21:08

Dyson DC08 standard og AEG T 2.1 er helt i bunden af karakterskalaen og skal i hvert fald ikke på indkøbslisten, hvis der er familiemedlemmer, der er allergiske over for dyrehår.

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=2692

Læs selv flere test. Dyson er et dårligt køb

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-12-07 21:10

Den poseløse støvsuger Dyson klarer sig dårligt på tæpper og i hjem med hund og kat. Det gælder også de to andre poseløse støvsugere i testen, Elektrolux og AEG. AEG koster 999 kroner og er testens 2. billigste støvsuger. Men den klarer sig bedre end Dyson, som koster dobbelt så meget.

http://politiken.dk/tjek/bolig/boligtest/testhjemmet/article282767.ece

Skynd dig af med det lort

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-12-07 21:24

Min svorer har sådan en i England og han er meget meget glad med den maskin......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-07 21:25

Cykloneteknikken kan umuligt samle de mikroskopiske partikler op.
De går lige gennem støvsugeren ud i rummet igen.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-12-07 21:28

Miele.. det eneste der dur

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-12-07 21:38

og så larmer den helt vildt.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 11-12-07 21:44

Jeg syntes den er rigtig god men den larmer jo når den kører.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-12-07 22:05

ALLE test viser at den ligger langt nede på skalaen.

Kommentar
Fra : zeis

Dato : 11-12-07 23:11

Nu har jeg læst side op og side ned samt flere test ang. min nyindkøbte Dyson DC19 ALL Floors, men flere af de test jeg har læst er flere år gamle, bl.a. er den første der bliver linket til fra TÆNK ca. 3,5 år gammel, og så er det jo ikke nøjagtigt den model som jeg har købt.

Mon ikke der er sket en forbedring indenfor DYSON støvsugere de senere år?, så vil godt høre fra folk som har PRÆCIS min model DYSON DC19 ALL Floors, for at høre om DERES syn på præcis denne model støvsuger.
Bare fordi fx. PHILIPS engang har lavet 1 dårligt produkt, er det jo ikke det samme som, at ALLE Philips produkter er dårlige, så det kan jeg heller ikke tro er tilfældet med Dyson.

Men en ting er sikker, hvis der KUN kommer negative indlæg vedr. DYSON, så ryger støvsugeren direkte tilbage UÅBNET INDEN JUL!!!!!, det er muligt jeg synes den er pæn og har en masse fedt udstyr med når man køber den, men i bund og grund skal den jo bare kunne støvsuge, og kan den ikke det, så køber jeg en MIELE S5780 istedet, den bliver jo rost til skyerne af alle.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 12-12-07 07:49

Jeg endte med at smide DYSON DC19 ALL Floors ud, den klarte ikke kampen mod hundehårene. Desuden var den meget besværlig at skille ad.

Kommentar
Fra : zeis

Dato : 12-12-07 09:30

Jeg forstår det ikke, "endte med at smide den ud"????, hvor gammel er den model?, for jeg kan ikke finde præcis den model andre steder end på Dyson's egen hjemmeside, så jeg troede den var helt ny.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-12-07 09:44

Nu er jeg gammel luftmand. Og det er ikke lykkedes industrien at fremstille topeffektive cyklonseparatorer i de sidste 50 - 60 år. Cyklonseparering har altid kun, og kan stadig kun fange de største og tungeste partikler. Respirabelt støv med lav densitet (vægtfylde) render lige igennem og må fanges på anden vis. At dyson så skulle kunne opfinde noget der var sammenligneligt med HEPA filtrering tror jeg ikke på, ejheller viser test's at dette er tilfældet.

Jeg ville hellere have Miele'n. Men er grusomt glad for denne her - det duer http://www.oeland.dk/media/STOVSUGER_katalog_DK.pdf

Kommentar
Fra : zeis

Dato : 12-12-07 10:21

Tro mig, der var ikke noget jeg hellere ville have end en centralstøvsuger, men orker ikke det store arbejde med monteringen i mit hus fra 1969, og skal man have prof hjælp til monteringen, så løber det vel op i en "bondegård".

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 12-12-07 11:31

Min Dyson blev ca 2 måneder gammel

Kommentar
Fra : zeis

Dato : 12-12-07 11:58

Ok, det fatter jeg ikke, hvis din Dyson KUN blev 2 mdr. gammel før du smed den ud fordi den tabte kampen mod hundehårene, hvorfor brugte du så ikke din reklamationsret, du ville kunne lade handlen gå tilbage, eller købe en anden maskine i den butik når du indleverede den "gamle".

Du har sgu da mindst 1 års garanti så vidt jeg ved, 2 år hvis man er heldig

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-12-07 16:50

zeis, hvis du vil have os til at sige at du skal beholde den. SÅ BEHOLD DEN

Men vil du have vores mening, så byt den.

Kommentar
Fra : zeis

Dato : 12-12-07 18:10

troldenesdhb

Der er ingen grund til at blive spydig, du er kommet med et link til en 3,5 år gammel test, og så en fra i år der ikke er meget bedre, men det er IKKE LIGE PRÆCIS den Dyson som jeg har købt der er vurderet i testen.
Du skriver at "ALLE test viser at den ligger langt nede på skalaen", DEN som de har testet, ja, men IKKE "DC19 All Floors", der er vel forskel på modellerne, det er der da helt afgjort på priserne.

Nu HAR jeg hørt DIN mening, så nu ville jeg gerne høre fra nogen som havde MIN model, for det er en sammenligning jeg kan bruge til noget ,o)

Jeg vil SOM SAGT ikke absolut beholde den, men jeg vil da gerne have EN RIGTIG GOD GRUND til at returnere den til forhandleren.

Håber du forstår.