/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mangler varme....
Fra : boyswithz
Vist : 501 gange
20 point
Dato : 11-12-07 18:09

Hej alle sammen

Har købt en peugeot 405 1,6 1992.
Sælger oplyste at der ikke var varme i bilen , da der var kommet vand ind i kabinen ved fødderne. Han havde sat slangerne sammen i motor rummet, så det køre udenom varmen..

Hvad er der galt siden der kom vand ind i bilen...????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-07 18:11

Spørg sælger....

Han må da vide det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-07 18:13

Varmeveksleren er sikkert utæt, eller en slange der skal skiftes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-07 18:14

Har du givet mere end 1.000 kr for bilen?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 11-12-07 18:17

Hehe.. Det lyder som om det er bilen varmelegme der er røget. Og han har i stedet bare sat slangerne sammen. dvs der ikke er nogen radiator i bilen og derved ingen steder at få varmen fra. Hehe en fusker.

Men som du skriver det skal du nok have fat i et nyt varmelegme.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-07 18:20

Find en ny hos en hugger.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-12-07 18:41

Vil da håbe, at du har købt med reklamationsret / garanti ?
Isåfald er det sælger der står med "aben" .
Har du købt engros og selv hænger på den, er masser af ophuggere tilsluttet et datalager hvor du selv kan søge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-07 18:45

God fornøjelse siger jeg bare

Du skal have fat i et nyt varmeapparat til bilen (og det er ikke billigt) , og så skal du ha' næsten hele bilen skilt ad for at skifte det ud

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-12-07 20:25

Citat
Vil da håbe, at du har købt med reklamationsret / garanti

Hva' skulle det hjælpe, sælger har jo i forb. med handlen oplyst om den alvorlige fejl på bilen, og køber har accepteret og købt som beset

Kommentar
Fra : janik

Dato : 11-12-07 22:00

boyswithz
Den kan du selv skifte den sidder inde kabinen , men du skal have skilt instrument brættet
mellem du 2 sæder.
Der er lidt arbejde men ikke det store problem og det varme legeme koster 200 til 300 kr
ved en hugger.

Kommentar
Fra : boyswithz

Dato : 12-12-07 10:16

HEj

Jeg takker for de svar jeg kunne bruge til noget og vil kaste mig ud i projektet...

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 12-12-07 16:50

Gør som Janik siger, men køb et ny varmeelement. De originale varmeelementer er lavet på en åndsvag måde, og piller du en ud af en gammel slæde, tror jeg ikke du får den tæt igen. En ny uoriginal er klart at foretrække, ikke mindst når man tager i betragtning hvor bøvlet det er at komme ind og skifte den.

http://www.hoyer-autodele.dk/UserFiles/File/Peugeot_lo_res.pdf se side 69