/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guppyer :)
Fra : Svende8700
Vist : 357 gange
20 point
Dato : 11-12-07 16:20

Hej..
Jeg er ny herinde...
Der kommer lige et spørgsmål om guppy yngel ( Lige for en gang skyld ) Hehe

Jeg har sat en hun i fødekasse fordi jeg kan se den ser rimelig tyk ud..

men hvordan kan jeg se om den overhovedet skal yngle? Og hvornår kan jeg vide at den er "klar" til det. mht. til "opførsel" lægger den så helt stille eller?..

På forhånd tak, Søren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-12-07 16:22
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-12-07 16:40

Du kan ikke se ret meget andet end tykkelsen. der er en stor mørk plet foran gattet. Den opfører sig helt normalt indtil den begynder at føde. Den føder op til 70 unger pr gang. den æder en del af dem, så det er vigtigt at der er planter de kan gemme sig i.

held og lykke med "nedkomsten"

Kommentar
Fra : Nafu

Dato : 18-12-07 14:50

aner det ikk men har selv guppyer

Kommentar
Fra : mette1002

Dato : 15-02-08 23:57

Jeg er også nybegynder med gubbier og har samme spørgsmål...

Jeg troede mine gubbier var gravide indtil den ene lagde en lo.. og så forsvandt det mørke område lige bag maven som jeg troede indeholdt gubbiunger. Hvordan kan jeg se forskel på om gubbien er gravid eller den bare trænger til at besørge??

Hvad er gatten?

Det er i hvert fald en sjov verden at få adgang til når man for første gang anskaffer sig et akvarie

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-02-08 09:46

hvis det er hunner, så kan du næsten være sikker på at de er gravide. Har de førdt været sammen med en han, så bliver de ved med at få unger ca. en gang om måneden.
Problemet er måske at der ikke er planter nok så ungerne kan gemme sig. De voksne æder dem efterhånden som de bliver født.
Du spørger hvad gattet er. Det er r..h..... ok sagt på den pæne måde - det er endetarmsåbningen.