/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb af cpu
Fra : janik
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 10-12-07 21:55

Jeg har fået anbefalet en Pentium Dual Core (Conroe-L) Model E2180 (2.0GHz), EM64T
den skulle kunne spille de store spil.
Men jeg har en amd athlon 2400+ der også kører med 2 ghz.
hvad er forskellen på de 2??
Mske et dumt spørgsmål

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 10-12-07 22:20

Forskellene kunne der sikkert skrives store bøger om

Men du kan jo ikke sætte en Intel Pentium CPU i et AMD slot, så skal du til at skifte Bundkort også

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-12-07 22:25

WinXPeter
Ja det ved jeg godt har også et andet bundkort men
jeg forstår bare ikke hvad forskellen er og det behøver
ikke være en stor bog bare på dansk

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 15-12-07 00:09

Forskellen på dem du nævner er at den ene har 2 kerner og den anden 1. Det vil ikke sige at den ene er dobbelt så hurtig som den anden. Men der er flere resourcer at arbejde med når der er 2 kerner. Som du er blevet anbefalet skal du købe en intel dual eller quad core (conroe)

Men vil dog sige at den du har nævnt er en af de mindre. Til store spil som du nævner ville jeg gå op i en E6600 som minimum. Men igen det er langtfra kun processor der styrer om du kan spille et spil eller ej. Håber du fik svar nok.