/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
a dry white season
Fra : Emmapigen
Vist : 819 gange
49 point
Dato : 09-12-07 23:26

Hej alle,

Jeg er i gang med at skrive en opgave om André Brinks roman "a dry white season" /(en tør hvid årsid). Jeg har læst bogen og set filmen, men jeg har svært ved at finde ydeligere materiale. Her tænker jeg på analyser / fortolkninger.
Hvis der er nogen derude der har kendskab til bogen, og som måske kan bidrage med noget, vil jeg være meget taknemmelig.

På forhånd mange tak!

Kommentar
Fra : Jenspeter0504

Dato : 10-12-07 00:48

Jeg har læst bogen for en del år siden og syntes at den var fantastisk. Andre Brink er nulevende sydafrikansk forfatter, skriver på afrikans og engelsk. Mon ikke der er noget at finde, hvis du søger på hans navn. Jeg mindes at have læst artikler om og af ham. Begivenhederne som ligger bag romanens indhold var masakren i Soweto mod skolebørn, der demonstrerede mod skolepolitikken i Soweto og Syd Afrika, som var et sort township ved Johannesburg.
Der er flere fantastiske romaner af Andre`Brink på dansk.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : frieda