/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
thor
Fra : thorKanDu
Vist : 1042 gange
20 point
Dato : 09-12-07 16:41

hej, proever lige at finde mine roedder,min farmor var marie thor, farfar var rasmus thor, silkeborg.
Min mormor var anine thomsen, skanderborg, eller omegn. morfar ?
alt er velkommen....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-07 18:01

Det er den yngste Anine Thomsen jeg finder på nettet
"
THOMSEN, Anine      Birth Date:   26 Mar 1887
   Christening Date:   24 Apr 1887   Recorded in:   Thisted, Denmark
   Father:   Christoffer THOMSEN
   Mother:   Ane Marie ANDERSEN
"
Hvis dine bedsteforældre nok er yngre (hvornår er de ca. født ),
er det vanskeligt at finde dem, og du må have fat i nogle af oldeforældrene...

Og mon ikke Thor først kun var et mellemnavn? hvad hed de mere??
spørg din faster?

Hilsen Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-07 19:02

fra dda 1890
det markerede kan evt. være din mormor Anine Thomasen 4 Ugift Barn Silkeborg
Samtlige personer i husstanden

Skanderborg, Gjern, Silkeborg Handelsplads, Silkeborg Købstad, , 1, FT-1890, C2011
Thomas Rasmus Thomasen 41 Gift Husfader Vognmand Thiset Sogn Viborg Amt
Mette Marie Thomasen 38 Gift Husmoder Silkeborg
Hans Kristian Thomasen 11 Ugift Barn Silkeborg
Karen Thomasen 8 Ugift Barn Silkeborg
Anine Thomasen 4 Ugift Barn Silkeborg
Emanuel Rasmus Thomasen
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-07 19:44

Hvis det nu er din mormor senta har fundet,
så kan vi hjælpe med at finde dine olde og tip olde forældre...

Her er således nok Anines far:
"
THOMASSEN, Thomas Rasmus      Birth Date:   31 Jul 1848
   Christening Date:   24 Sep 1848   Recorded in:   Tiset, Aarhus
   Father:   Rasmus THOMASSEN
   Mother:   Mette Marie JACOBSDR
"
med forældre, dine tip oldeforældre??

Er tiset iøvrigt Aarhus eller Viborg amt??? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-07 22:42

Tiset sogn, Ning herred, Århus amt

Er der et andet Thiset i Viborg Amt? Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-12-07 09:33

fra DDA 1850 1834 og 1890 det kan evt. være rasmus thor´s aner
senta
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Hjelmslev, Skanderborg Købstad, Skanderborg, Adelgade/52, 86, FT-1850, B4429
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Rasmus Thorsen34 GiftSkomagerSkanderborg
Marie Thorsen34 GiftHans koneSkanderborg

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Hjelmslev, Skanderborg Købstad, Skanderborg, Lillegade/86, 121, FT-1834, B1843
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Rasmus Hansen32 GiftSkomager
Maren Knudsen22 GiftHans kone
Margrete Jespersen60 Enke(mand)Lever af sine midler
Peder Rasmussen25 UgiftSkomagersvend
Rasmus Thor19 UgiftLæredreng
Rasmus Sørensen22 UgiftTjenestekarl
Johanne Sørensdatter24 UgiftTjenestepige
Peder Wilstrup13 UgiftSkolediscipel

Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Hjelmslev, Skanderborg Købstad, Skanderborg Kjøbstad, , 60, FT-1890, D2001
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Rasmus Thorsen74 EnkemandHusfader.PartikulerSkanderborg
Julie Frederikke Olsen60 UgiftHusbestyrerindeKjøbenhavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-12-07 09:36

fra dda.
senta
Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Hjelmslev, Skanderborg Købstad, , 42 / Adelgade, , FT1880, a3961
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Rasmus Thorsen64 giftHusfaderSkomagerSkanderborg
Marie Thorsen64 gifthusmoderSkanderborg

Jens Jensen42 giftHusfaderGuldsmedThem sogn, Århus amt
Ane Kjerstine Jensen43 gifthusmoderHorsens

Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Hjelmslev, Skanderborg Købstad, Skanderborg, Adelgade/112, forhus, 112, FT-1860, B4430
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Rasmus Thorsen45 GiftHusfaderSkomagerSkanderborg
Marie Birgitte45 GiftHans koneSkanderborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-07 13:16

Ja senta, Thorsen er et godt bud...

De yngste Thor jeg fandt var fra Øerne; Sydsjælland og Lolland,
derfor mit spørgsmål om Thor plus noget mere...

Jeg tænkte dog nærmere Rasmus Thor Jensen eller lignende?

thor var din farfar skomager? Svend