/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Directx problemer igen
Fra : wattamamma
Vist : 545 gange
61 point
Dato : 09-12-07 15:52

Hej
Jeg har et problem med directX. Som gør at jeg ikke kan spille nogle spil fordi den siger at det mangler selvom jeg har installeret det...
Jeg har lige haft slettet C drevet med windows xp sp2 og installeret det igen men det virker ikke...
jeg har også prøvet at springe tilbage til directx 8.1 og så installere det igen men det virker heller ikke...
Jeg har prøvet næsten alle programmer man kan finde inde på google men intet virker...
Men sidste gang jeg havde et problem med directx fandt jeg et program som slettede det helt og så installerede jeg det igen og det virkede, men jeg kan bare ikke finde det, det hed noget med rollback.
Nogen idéer????

ville gerne give flere point men har ikke flere lige nu...^^

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-12-07 16:36

Så du har haft din pc formarteret og det hele går ud fra det er det du mener når du skriver du har slettet dit c drev med windows på.

Hvilket grafikkort har du??

Kommentar
Fra : wattamamma

Dato : 09-12-07 17:49

Mit grafikkort er lidt gammelt men kan stadig køre nye spil
NVIDIA GeForce FX 5600...

Kommentar
Fra : wattamamma

Dato : 09-12-07 17:51

men jeg slettede C drevet fordi windows lå dér...
så jeg har stadig E, F, G, drev(ene)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-07 01:40

Der findes et lille reperations program Dial A Fix som muligvis kan hjælpe dig, første gang jeg brugte programmet blev jeg ret overrasket, ikke over at den løste problemer, men over al den rod den lavede på min gamle XP maskine, ikonerne var ændret i størrelse og flyttet rundt på, men den løste mit problem og jeg fik selv orden på ikonerne igen, ovre i højre side kan du markere en linje under Registrations center: Direct X Draw Show Media prøv at markere den og klik GO, det kan måske hjælpe dig, den skader i hvert fald ikke, når du lige har geninstaleret Windows vil den sikkert heller ikke flytte rundt på noget hos dig, indrømmet jeg brugte mange af funktionerne i den, måske flere end jeg burde, du kan se et billede her: http://wiki.djlizard.net/images/0/08/Dial-a-fix.png og hente progammet her: http://djlizard.net.nyud.net:8080/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip det er en zip fil, pak den ud og kør den fra placeringen, den skal ikke installeres