/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Pletter på egetræsreol
Fra : Clagge
Vist : 863 gange
50 point
Dato : 09-12-07 14:07

Jeg har læst flere steder at man kan fjerne pletter på træmøbler med sprit og ild, - gælder det også et massivt egetræsmøbel? - Pletten er mørk og er kommet af en våd vase.

Er trikket at man hælder lidt sprit ud over pletten og derefter sætter ild til i 4 sekunder og puster det ud igen?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-07 14:15

Det virke kun på lak. Principper er at man kortvarigt smelter lakken. Det kan fjerne hvide fugtpletter i visse laktyper, men ikke mørke pletter i træet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 14:15
Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 10-12-07 17:17

Ved du hvad bordet er behandlet med ? Mvh. Annette

Kommentar
Fra : Clagge

Dato : 10-12-07 19:17

Ja, jeg har olieret det for nylig med en ædeltræsolie fra "Guardian" - Fra Ilva tror jeg.

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 11-12-07 15:58

Hvis du rengør bordet grundigt kan du muligvis blege pletten med brintoverilte, ellers må du i gang med sandpapiret. Tror desværre ikke at der er nogle nemme løsninger. Bortset fra en dug Mvh. Annette