/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ulovlig knallertkørsel
Fra : luna22
Vist : 444 gange
20 point
Dato : 09-12-07 13:45

Hejsa

Kender du/I nogen som er (eller er du selv) endt i den situation, at have kørt på en ulovlig eller uforsikret knallert, og blevet indblandet i et uheld, og nu står du/han/hun til at skulle betale erstatning?

jeg er nemlig ved at skrive en artikel om det, og vil meget gerne høre historien (evt fortalt anonymt)

Skriv, skriv skriv:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 13:54

Tror du Kandu består af forbrydere ??????

Skulle du finde en, håber jeg vedkommende er dømt til ALDRIG mere at måtte føre motordrevet køretøj - uanset hvilket.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-07 14:17

Næ- men jeg kendte en som kørte udboret knallert og slog sig ihjel på den.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-12-07 17:38

Tror umiddelbart ikke, at der er nogle der kan være stolt af at det skete og så ligefrem vil fortælle alle om dette.

Måske dette kan hjælpe dig på vej: http://trafiknyt.smartlog.dk/nummerplade-p--nye-knallerter-post59765

Du kan evt. spørge dem, hvilke erfaringer de fører deres statistik på.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-12-07 20:16

Har en kammerat, som har fortalt at de havde en lærling som kørte en ned der var på vej ud af bussen. Det kostede vist et par hundrede tusinde. men jeg var der jo ikke, så det kan også godt ha været en god historie.

Men under alle omstændigheder, så er det bedre at købe en motorcykel til ungerne, så er der forsikring hvis de laver ged i den+den har ordenlige bremser.
en 80kubik kan vel heller ikke køre meget stærkere end en scooter med et ordentligt tun..

Ja ja. jeg ved godt jeg får tæv for sådan en kommentar, men der er også mange år til at mine bliver så gammel at de skal ha køretøj.. man kan jo nå at skifte mening mange gange.

Kommentar
Fra : luna22

Dato : 09-12-07 21:34

Mange tak for svar og gode råd

Til CCjunior: Har din kammerat stadig kontakt med lærlingen, så han evt. kunne forhøre sig om, om lærlingen vil medvirke i artiklen?

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 01:00

føj FOR DEN________

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 01:10

Citat
Tror du Kandu består af forbrydere ??????

gæt SELV_______

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-12-07 08:44

Der var dette her indlæg i maj http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=104360.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-12-07 08:49

Prøver lige igen http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=104360. Hvis linket ikke virker så kopier det til browseren.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-12-07 10:49

beklager men det er vist 6-7 år siden han arbejde der.

måske du kunne spørge hos forsikrings selskaberne om de vil komme med en bemærkning

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-12-07 21:53

jeg hørte om en, da jeg var knægt (1996), der ville kører imellem et barn og dennes mor.
barnet ville ind til sin mor og kører og personen kørte frontalt ind i barnet på 6 år med 60 kmt og dræbte barnet.

2 millioner lød den på, så vidt jeg husker + evt fængsel osv.

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 27-01-08 10:21

Det ville være fint med en opsummering til spørgsmålet da det måske kan være til skræk og advarsel for andre som ikke har forsikret sin knallert og i øvrigt køre ulovligt...

Der er rigtig mange unge som ikke kender eller kan forstå konsekvensen af ikke at have sin knallert/scooter forsikret..

Det kan godt være at man kan spare 700-800kr om året ved ikke at have forsikret sit køretøj og det kan sikkert også godt være at man aldrig kommer ud for en ulykke men risikoen er der og er uheldet ude så kommer man til at fortryde at man ikke kunne ofre de 700-800kr på en forsikring når man måske har fået et erstatnings krav i million klassen.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 27-01-08 15:25

forsikringen hjælper jo ikke hvis man i forvejen kører ulovligt..

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 27-01-08 15:31

jo det gør den... det kommer an på omstændighederne og om det er fordi at man har kørt rådent...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-08 15:46

Forsikringen vil under alle omkstændigheder dække modparten.....

Om synderen så kommer til at betale det hele tilbage er en anden historie....