/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Samsung HR753
Fra : masimo
Vist : 349 gange
116 point
Dato : 09-12-07 13:02

Hey jeg har lige købt en ny dvd optager Samsung HR753. Og har et samsung R89. Derfor har jeg tilsluttet det igennem et ny købt HDMI kabel (500kr så burde vel være en fin moppe dreng) og jeg har sat mit antenne kabel ned i optageren, og har sat det medfulgte antenne kabel fra optageren op i tv'et! Mit problem er så at antenne signalet er blevet tydeligt forvringet af denne om møblering`? og er faktisk af såden en kvalitet at jeg ikke har lyst til at optage programmerne ... nogen der har nogen forslag`?

MVH

Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 14:49

Den sammensætning må du liiiige forklare igen....

Det lyder som om du kører med 2 (to) kabeltilslutninger..... ??????????

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-12-07 16:06

Prøv med en antenneforstærker, Silvan, Jem og Fix med flere har dem,
de koster ikke en herregård, prislejet ligger fra ungefær 60 til 100 kr.

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 09-12-07 17:57

Ja, det gør jeg ... Jeg har mit antenne kabel som er fra min antenne forstærker ... signalet er perfekt når jeg kører kabelet direkte til mit tv... så det er ikke det "kommentar"

Sagen er den, åbenbart findes der 2 forskellige muligheder for at se tv... det jeg ser igennem mit tv, og hvor min normale fjernbetjening virker til.. ! og så en menu, der er igennem min dvd optager, og som jeg indtil videre har kunnet regne ud er den menu jeg skal bruge hvis jeg skal optage et program. Hvis jeg ikke sætter et antenne kabel fra optageren op i tv'et kan jeg ikke se tv på normal vis kun igennem optageren som også er den dårlige kvalitet!

Ærligt talt synes jeg det virker meget mærkeligt... kan da huske de gode gamle dage hvor det bare var et tryk på en knap så optog den..!

MVH

Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 18:44

Noget tyder på at kablet fra optageren (antennekablet) er knækket eller kortsluttet.....

Prøv med et andet....

Ellers er det forstyrrelser mellem optagerens indgangskanal og dit antennesignal - sandsynligvis blot en justering....

Det lyder dog mest af defekt kabel....

Prøv evt. at SLUKKE optageren så antennen blot går gennem optageren....

Giver dette klart billede er det forstyrrelse INTERNT i optageren....