/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat tisser overalt.. HJÆLP
Fra : sebastian14
Vist : 3633 gange
20 point
Dato : 09-12-07 08:50

Min hankat er 14 måneder, jeg hentede ham som 14 uger, hans mor er landkat, han tisser overalt, på tøj, i min sofa og i min søns seng, vi har forsøgt medfeliway, uden held..... min kæreste er flyttet ind hos mig men katten er glad for min kæreste, så jeg tror ikkke det er derfor..... spørgsmålet er så, om når jeg ikke kan få ham til at stoppe, skulle få ham aflivet....

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-12-07 09:21

Synes du skal tage katten hen til dyrlægen. Det er unormalt at en kat tisser alle sted. Har katten også gjort det inden din kæreste flyttede ind?
Dyrlægen kan undersøge katten for om der er noget i vejen med katten. Er katten kastreret? Hvis ikke, så brude du få det gjort.
MVH Akle

.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 09-12-07 09:30

Kasterering samt undersøgelse - kan være det er fordi han har ondt når han tisser.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-12-07 11:14

dårlige nyrer.....struvit......forkert kost kan forårsage begge dele....vigtigt ikke at give hankatte foder der indeholder for mange mineraler....kan ikke lige pt huske navnet .......jeg havde en kat for et par år siden der gjorde det samme...en jeg havde fået på internat efter min anden var blevet aflivet, men han tissede også alle steder og jeg gik og skældte ud over det og så viste det sig, at han var syg i nyrerne....synd at jeg sådan havde skældt ud..han var kastreret.....jeg orkede dog ikke en gang til at ha en syg kat, så han blev "byttet" til hende jeg har nu......
men han skal selvfølgelig kastreres og kigges grundigt efter hos dyrlægen....før du gør noget andet drastisk.....
men nye forandringer kan også være årsagen...katte protesaterer på den måde....også selvom den er glad for din kæreste.....så kan han godt være jaloux.....der er jo en der har overtaget hans plads. og måske ikke får den samme opmærksomhed og ligeså mange kæl som før....
katte kan være meget sarte på forandringer......og gør mange underlige ting for at få opmærksomhed.......
men kun dyrlægen kan udelukke sygdom....det tror jeg desværre det er eller hvis ikke han er neutraliseret....
god søndag fra josephines mor.....

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 09-12-07 15:42

hej!
Går du til dyrlæge tror jeg hel klart at han vil foreslå kastraktion, hvilket ogsåefter min erfaring hjælper i de fleste tilfælde.
Han er voksen nu og skal fortælle at hans territorium er her, hvor der lugter "uhm så godt" Prøv dig frem før du gør noget drastisk, for jeg kan love dig, at du ikke er den første med det problem, og det kan løses!!!!!!!
held og lykke med ham.
Hilsen la.

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 01:27

Citat
han vil foreslå kastraktion

HVORFOR dog det.

Den er sikkert BARE BANGE.

Fyrværkeri for nyligt. ELLER

http://www.google.dk/search?hl=da&q=kattestrint&meta=

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 10-12-07 02:19

sig mig kære ven,,,har du ikke selv læst artiklen du henviser til? der står jo netop alt det som vi alle sammen har fortalt......sygdom mm og ellers kastrering....dette er den eneste udvej, hvis ikke den er blevet det og sygdom er udelukket......hankatte er nogle barske fyre hvad urinlugt angår og den kan være rimelig svær at få bugt med..har skam prøvet det mange gange......
og sidste gang med en hankat der var neutraliseret, men desværre havde de dårlige nyrer....selvom de er neutraliseret, så er deres urin stærkere end pigemissernes....fornemmer jeg.
herhvor jeg bor nu, der kan det lugtes med det samme, når naboens hankat har været opppe på min trappe og lure lidt eftermin prinsesse...han kan lugte hende, selvom hun er steriliseret, så ved han at her bor en dejlig dame.......men hun er på vagt.....ingen hankatte her...
og...der er da vel forhåbentlig ikke allerede fyrværkeri...er det ikke blevet forbudt i dk så tidligt....
menok..mange ting kan forårsage.....men mest af alt...sygdom eller ikke neutraliseret......
miauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu missers mor.....go'nat fra italien.....

Kommentar
Fra : justaangel

Dato : 05-01-08 12:27

Hvis din søn ikke snakker med katten, så kan den blive jaloux og derfor tisse i hans seng. Hvis han begynder, at snakke med katten, så han det holde op.

Men det kan jo også være, at katten har en urinvejs sygdom, som skal tilses af dyrlægen.

Ja eller skal han bare kastereres. Det er ikke for tidligt. Vores er 8 måneder gammel og han tisser i min kærestes tøj, men en kastretion hjalp på det :D