/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Blandingsforhold
Fra : Fassam
Vist : 1592 gange
20 point
Dato : 08-12-07 21:42

Hvem kan hjælpe med blandingsforhold af cement ved opbygning af en lav mur ( 40-50cm ) bestående af granit brosten? Problemet er blandt andet stenens vægt hvis der skal være en fuge på mellem 1-2-cm hvad jeg syntes er pænest.

mvh Rene

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-07 21:45
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-12-07 22:20

Bare blandingsforholdet 1:2½ og gerne strandsand, og pas på at få gjort stenene ordentlig rene for cement inden det tørrer for meget, da afsyring misfarver bastardmørtelen (sand/cement = beton)
Af mangel på strandsand går det an med rent bakkesand, men strandsandet giver et smukkere resultat.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 08-12-07 22:25

put et spiseske opvaske sæbe i blandingsvand,det holder blandingen sand/cement bedder.
pømske

Kommentar
Fra : janik

Dato : 08-12-07 22:34

Fassam
Du skal murer i 3 bakkesand og en cement men du kan ikke murer
end det kan bære sig selv så det tager et par dage at lave sådan en væg.
Du skal vaske væggen med rent vand for at få det slagger at for det
kan du ikke tage med saltsyre.
held og lykke med det.

Kommentar
Fra : murerske12345

Dato : 22-02-08 07:25

Hej du skal blande 3 dele grus 04 og 1 del murercem og du skal kun lave et skifte ad gange

venlig hilsen Murerske12345

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-02-08 17:10

murerske12345
Hej kolega murcem skal vi ikke bruge da det
virker som mørtel .
Vi har og¨så altid brugt murcem som cement men
det er det ikke fik vi at vide af Ålborg portland .
Og pømske sæbe og cement dur ikke ,men som murske12345 sider
1 dele cement 3 dele bakkesand.