/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Soeger laeser af Ridehesten
Fra : Sillepigen
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 06-12-07 18:49

Som overskriften siger, soeger jeg en flittig laeser af Ridehesten eller et andet dansk hesteblad, der kan hjaelpe mig med nogle spoergsmaal.
Kan jeg finde saadan en herinde?

Mange hilsner og glaedelig jul,
Kathrine

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 06-12-07 21:29

Hejsa!

Måske var det en god idé at stille spørgsmålene. Så kan vi måske hjælpe dig med at besvare dem. Det er svært at gennemskue, hvad det er, du vil have svar på.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 06-12-07 21:44

Jamen det er ikke et specifikt spoergsmaal. Det er om et bestemt emne har vaeret oppe i bladene i loebet af de sidste par aar. Saa det jeg mangler er bare en der har holdt og laest bladet et aars tid i hvert fald.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 07-12-07 21:45

Først spørger du efter en flittig læser af Ridehesten eller andet hestebla - og senere spørger du et bestemt emne, som har været oppe...

Har emnet været i flere blade? Og når nu der tilsyneladende ikke er dukket en kandu'er op, så var det måske en god idé at uddybe spørgsmålet, så man kan spørge sit hesteinteresserede barn m.v.?

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 08-12-07 21:45

I faar ret saa.

Hej kandu'er!

Jeg mangler en flittig laeser til at hjaelpe mig med, om emnet kunstig befrugtning og nedfrossen saed (Saa man kan faa saed fra en top-hingst i f.eks. USA til sin danske hoppe, uden at hverken hoppe eller hingst skal flyttes) har vaeret oppe i de danske hesteblade, og hvis, cirka hvilket tidspunkt?
Haaber det hjalp lidt

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-12-07 00:15

Hvis du googler på eks. "insemination heste usa", så kommer bl.a. dette link:

http://www.hesteinfo.dk/nyheder/2243/

Er det sådan noget...? Du kan jo også prøve med "kunstig befrugtning heste" - men så kommer der flere sider, som du nok er ligeglad med.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 09-12-07 18:53

Tak for dit svar
Det er ikke saa meget tekster om emnet, jeg mangler, men mere om det har vaeret meget oppe i bladene, eller om det er forholdsvist nyt for dem.
Jeg bor hos en engelsk journalist lige nu, som jeg har lovet at hjaelpe med at finde ud af hvor "kendt" og brugt det er i DK, da hun selv avler heste og derfor er interesseret i at det spredes rundt i verden.

Det eneste jeg mangler er "bare" at vide, om det allerede ER kendt i de stoerre hesteblade. Men maaske skulle jeg proeve at spoerge redaktionen paa dem i stedet. Jeg taenkte bare at dette var hurtigere, hvis man lige var heldig at moede en der havde laest bladet gennem et par aar

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-12-07 22:05

Det ser jo ikke ud, som om der mange læsere af hesteblade her...

Men det lyder som en meget fornuftig idé at kontakte diverse hesteblads-redaktioner! Du bør måske nok bare gøre op med dig, hvordan du vil spørge - altså som almindelig nysgerrig hesteejer (eller lignende), eller som konkurrent/kollega... Det påvirker måske viljen til at svare?