/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Andelsbolig husleje stigning
Fra : akiam1
Vist : 950 gange
20 point
Dato : 05-12-07 21:29

Hej

Vores andelsbolig er som har kostet 430.000kr for 2 år siden. Vi har haft en husleje på 5500kr de sidste to år, men nu skal huslejen sættes op til 7300kr. Vi er først blevet informeret om huslejestigningen her i nov som der træder i kraft til januar.
Da dette er en virkelig stor huslejestigning, kan det virkelig være rigtigt at man kan have så kort varsel! (Skyldes det bare vores inkompetente bestyrelse?)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-07 21:41

Det kan vi jo ikke vide, men som oliepriserne ser ud kan
en stor stigning ligge der.
Du må holde dig underrettet om hvad bestyrelsen foretager sig.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-12-07 21:50

den slags vedtages på en generalforsamling som det lyder til du ikke har deltaget i.
Ja den slags sker hvis der ikke er sparet tilstrækkeligt op til opgaver der skal udføres.
En andelsboliforening er et fælles eje af nogle fælles boliger og dermed noget der varetages i fælleskab. At bestyrelsen er uduelig kender jeg meget til, men det er stadig vores ansvar at få valgt nogle "duelige" ind og kontrolerer at de gør tingene rigtigt.

sur numse, men sådan er det.