/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Pension lærling snydt
Fra : olisys
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 05-12-07 10:43

>>>Pensionsbedrag<<<
Pensionen har mester gemt i egen lomme.
Min søn blev udlært som tømrer for et års tid siden.
Både hans eget og mesters pensionsbidrag har
mester holdt tilbage for sig selv.

Fagforeningen har hjulpet ham med manglende løn,
men kan ikke klare pensionen. Jeg skal gå sagen igennem
med min dreng i næste uge.

Har du et godt forslag til at imødegå dette bedrag.
Du skal helst ikke give "fagforeningen" som svar.

Tak for hjælpen.
Far Ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-07 10:44

Jøsses

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-07 10:46

http://www.kandu.dk/Spg113497.aspx

Hjælper det, tror du.
Fjerner flueben.
Klovn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-07 10:48

Hvorfor ikke fagforeningen?? De er da de nærmeste til at hjælpe, de kan også yde advokatbistand, hvis det kommer dertil

Hvis du hellere vil have en advokat ude i byen er der mulighed for gratis hjælp her

http://www.friproces.dk/ngr/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-07 10:50
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-12-07 11:17

Citat
Fagforeningen har hjulpet ham med manglende løn,
men kan ikke klare pensionen.

Det forstår jeg ikke, da pensionen er en del af lønnen.

Hvad begrunder fagforeningen det med ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-12-07 12:39

Nu har du åbenbart opgivet fagforeningen i den sag.
Hvis han har lønsedler med pensionsangivelse , eller enkontrakt med pensionsbestemmelse, og mester så ikke har indbetalt, er det ganske enkelt bedrageri.
Politiet burde tage sig af det, men du skal nok heller ikkeforvente dig for meget af dem. De afspaserer kun.
Mester er jo nok i pengemangel og ret svær at komme overens med, så du skal have fat ien advokat, og have ham til at skrive et truselsbrev.

Tænk over hvor mange etller få penge, det drejer sig om. Vurder så hvor meget i vil ofre på at prøve at plukke en skallet.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 05-12-07 16:59

Går ud fra at det er arbejdsmarkedspension (pension AMP) du mener, det får man kun hvis der er overenskomst på arbejdspladsen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-12-07 19:27

olisys > Hvad med at prøve at svare på det der spørges om ellers vil det være mere end svært at hjælpe dig.

Jeg gentager lige
Citat
Fagforeningen har hjulpet ham med manglende løn,
men kan ikke klare pensionen.

Det forstår jeg ikke, da pensionen er en del af lønnen.

Hvad begrunder fagforeningen det med ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-02-08 21:23

olisys

Så mangler du lige at annullere dette spørgsmål.

Jeg ved det ikke er svar på dette spørgsmål, men du har d.d. stillet 2 spørgsmål, som du bare annullerede, det til trods for du fik svar af brugere på kandu.

Men husk nu, når du annullerer, så bliver det ikke slettet. Det vil altid være muligt at læse det du har skrevet.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-02-08 21:24

Nu må det da vist være på tide du anullerer dette spørgsmål i lighed med alle de andre spørgsmål du har stillet