/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Ip
Fra : nice_girl
Vist : 676 gange
20 point
Dato : 11-02-03 19:20

hvordan finder jeg et andet persons adresse og ip gennem en email???

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-03 19:53

Afhænger af hvilket program - men Outlook Express... Egenskaber - Vis Kilde
Originating IP - kaldes lidt forskelligt afhængig af hvilket program afsenderen bruger...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 19:54

Det stå under egenskber for den e-mail der er blivet sendt.
Marker den -tryk alt+enter eller højre klik på den og vælg egenskber

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 11-02-03 20:28

OK.. jeg har prøvet det at gå ind i mailens egenskaber men jeg finder altså.... hvor står det under???´.....eller står det sådan: ex. IP:123.123.34.123 eller hvordan er det??????????

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 20:42

mail.kandu.dk (195.184.113.135 fra kandu mail ,der kan man oprette forbildelse med denne ip:195.184.113.135

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 30 point
Dato : 11-02-03 20:49

hej !
ved at sende en mail dig dig selv kan du sammenligne din ip med din ven oplysninger i hans mail.
gå først ind på denne side og se din ip:
http://myip.dk/
send den så til dig selv og sommenlid under :
Received: from MIN IP.adsl.gre.worldonline.dk MIN IP
   by smtp010.tiscali.dk (8.12.5/8.12.5) with SMTP id h1BJeSYq014749
   for <DEN MAIL JEG SENTE FRA>; Tue, 11 Feb 2003 20:40:31 +0100 (MET)
hÅBER DET HJÆLPER DIG

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 11-02-03 20:50

Ok....hmm du må undskylde men....det forstod jeg ikke en pind af....ok men jeg har fundet en måde at finde ip. på....men hvad skal man så når man skal finde adressen til den ip. nr....????

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 11-02-03 21:00

Ja jeg håber også det hjælper.....men ..forstår jeg kender mtil computer men ikke så meget til alle de der tal og bogstaver der hænger med hinanden....så hvis du kunne uddybe det mere...vil jeg være meget taknemlig.... og hvad med hacking???...Kender du den nemmeste måde at hacke emails på???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 21:06

Hanske en e-mail,nu er jeg ikke helt med,men kan du forklare det lidt næmmere...tak

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 21:18

Måske mener du at andre kan opsnappe den og så se hvem den er fra og bruge,
disse oplysninger på en anden måde ,til f.eks at hacking sig ind på ens computer
med f.eks oplysninger om ...hvad der nu ligger..
e-mail kan krypteres så den mulighed ikke er tilstede,under hjælp i outlook stå der:
Sådan sendes en digitalt signeret eller krypteret meddelelse

Digitalt signeret e-mail giver modtageren af en e-mail mulighed for at bekræfte din identitet.
*******Kryptering af en e-mail forhindrer andre personer i at læse meddelelsen undervejs. *********(<--se her)

Skriv en meddelelse.
Klik på Digital signatur i menuen Funktioner, hvis du vil signere meddelelsen digitalt.
Klik på Krypter i menuen Funktioner, hvis du vil kryptere meddelelsen.
Bemærk!

Du skal have et digitalt id for at kunne signere e-mails digitalt eller kryptere dem. Hvis du ikke har et, bliver du spurgt, om du vil have et.
var det det du mente ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-03 21:19

Hacking!
Det kan du ikke - eks. en hotmail er adresseløs. abc@hotmail.com kan være hvem som helst. Dog kan den spores men der skal meget grej til.
Ip adressen er jo kun det "postkontor" som mailen er sendt fra, ikke afsenderens ip adresse.
Emesen.

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 11-02-03 22:41

ok xou.... nu taler du en helt computer sprog det var ik rigtig det jeg mente.... jeg mente ´bare at finde andres ip adresser.... jeg har haft episoder med hvor en af mine veninder sendte en email en og den person de sendte email til fandt ud af hvor de skrev fra osv bare ved at find ip nr. det er det som jeg gerne lige vil lære lidt..... forstår du mig????

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 11-02-03 22:47

hejsa Emesen..... hotmail er jo den nemmeste af dem alle til at hacke... hvad snakker du om .....nåh men det jeg mener med at hacke emails er at der er en slags program man har eller en metode til at hacke det er noget med at sende den email adresse, den som man vil hacke, til en andeen speciel email adresse....jeg tror www.google. dk har noget med det at gøre.... jeg er ikke sikker.....
og så sender de dig den password til den email du vil hacke.... forstår du mig?...det håber jeg vist.... men jeg vil bare vide lidt mere om hvordan det er præcist man gør.... så er der noget hjælp...

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 11-02-03 22:53

hmmmm skulle lige spørge dig om noget xou..... hvordan får man sig en digital id...har aldrig hørt om det :o|

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-03 16:25

Ok der er vist meget jeg ikke ved.
Emesen.

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 12-02-03 22:36

hehe emesen..... du er vist heller ikke nogen hacker eller hvaD ? hehe men det er altså noget jeg har i hvert fald hørt og endda selv prøvet det men jeg fast ved halvdelen af vejen..så derfor....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 09:57

Når jeg så først nu,at der var en diskution om ip igang,mm,en ip er en adresse på hver eneste computer
i hele verden der er på interrnettet,
f.eks (det er kun sjov)prøv at hancke kandus email ved at trykke egenskber for den,du finder ip`en:
skriv den ´der hvor der stå:
http://www.kandu.dk/dk/spg/11345
og du har osse kandues side,fordi bag alle adresser gemmer der sig en ip,som en computer (kaldet hvis nok dns-server)ved hvad der gemmer sig bag og finder så den side der hentydes til.
Nu til lidt pointe,ved at få en ip kan man ved et program sporre hvor vedkommede bor,dvs nej..kun f.eks internet udbydede har lov til de oplysninger,men det program jeg har hørt om kan f.eks hvis du bor i røde kro,finde frem til det,men ikke hvor du bor i røde kro.
Men hvilket program,jeg skal nok prøve at finde det...

Kommentar
Fra : nice_girl

Dato : 13-02-03 11:35

okay..... tak xou...det er godt der er nogen som er villige til at hjælpe her i kandu.... hvis du vil vide hvorfor jeg siger sådan noget jamen så kan du bare gå ind i min spørgsmål om hacking... og du kan læse alle de kommentar jeg har fået af als og briani... tænk at man ik engang må spørge det man har interesse for.... men tak for hjælpen... og du når du finder programmet....fortæller du det lige ik