/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Mangel på undervisning ???
Fra : frittemus
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 03-12-07 16:49

Min 20 årige datter har lige ringet, fuldstændig færdig af grin.
Hun går på VUC, og en ung mand på 21 år, havde spurgt, om ikke alle kvinder havde menstruation på samme tid. Han mente at det havde noget at gøre med, hvordan månen stod.?????????? Er det bare mig, eller er det ikke lidt uhyggeligt i disse så "oplyste" tider ??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-07 16:59

Har engang læst en artikkel om at kvinder som er sammen i det daglige har en tilbøjelighed til at synkronisere. Så helt tovlig og uvidende er fyren ikke .

Men måske var artiklen også noget sludder.
Hvem har erfaring, som kan bekræfte? Den modsatte erfaring viser intet.

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 17:03

Det tror jeg nu er rigtigt nok, har selv oplevet det flere gange. F.eks en arbejdsplads med mange kvinder, der vil de ret hurtigt blive synkroniseret. Det er temmelig underligt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-07 17:05

En del har det om onsdagen.....af alle dage.

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 17:12

Du mener fra onsdag eftermiddag til søndag morgen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-12-07 17:26

Jeg tror det hænger en del sammen med spiritus og bajere.
Feks. hvis manden har fået en del indenbords, så kan det udløse kvindens menstruation.

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 17:30

AHA, så menstruation er en forsvarsmekanisme. Se det er jo interessant.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-12-07 17:59

det er sandt det med syncroniseringen....jeg har arbejdet på en så godt som ren kvindearb.plads og hen ad vejen havde vi sku næsten alle mens på næsten samme tid.....dog ikke sådan at vi alle startede på samme tid, men dog indenfor samme uge.....om det har med månen at gøre.....måned betyder jo måne, den er en måned om at gøre det den skal og mens er ligeledes en gang om måneden.....ca 28 dage, det samme som månen.så han er ikke helt tabt bag en plov....den unge mand......han er vel oplyst og opfattende......
så din datter kan godt tage sit grin tilbage og undskylde overfor den unge knøs.......
miss.....i det dejlige varme.....

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 03-12-07 18:02

Ja og hvis jorden drejede rundt 30 gange så hurtigt fik vi løn hver dag og de fleste kvinder ville bløde ihjel O.o

I forhold til start post så ja det er lidt skræmmende alle ved da man ikke får mens hvis man spiser p-piller

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-12-07 18:05

jo det gør man faktisk.....for spiser man p-piller, så holder man pause hver 28. dag, netop for at få mens.......dog er det ikke en mens. med ægløsning....da det jo er det pillerne skal forhindre at man får.......så her var en der íkke var helt oplyst.......
ciao m.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:07

Det hænger udelukkende sammen med månen. Så læge månen hænger deroppe menstruerer kvinder. Når den er væk forever, er der ingen der menstruerer.

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:10

Kære Bjarkan.
Ønsk dig Kvinde kend din krop i julegave.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-12-07 18:10

næh..og så er der heller ikke nogen kvinder .....hvad vil i så gøre ...mænd.....for der skal menstuerende kvinder til at føde børn....uden menstruerende kvinder ingen børn og dermed heller ingen i fremtiden til at ha det sjovt med......øhhhhhhhhhhhhhh.......så pas på jorden månen og alt det andet i livet.....
miss.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 25 point
Dato : 03-12-07 18:26

Citat
..og så er der heller ikke nogen kvinder

Så passer mit postulat. Resten er en helt anden snak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:35

NEJ josephine. Piger får IKKE menstruation når de spiser P-piller. Du indlægger en pause hver 28 dag, hvad der er normalt....men så spiser hun heller ikke P-piller i den periode.

ALTSÅ ...piger får ikke menstruation når de spiser P-piller, men når de holder op får de. Så Bjarkan har ret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:38

Men du har ret i, at der ikke er tale om en menstruation med ægløsning. Dette forekommer i denne sammenhæng at være lidt ligegyldig, idet en menstruation, når der ikke er tale om en gynækologisk term, forstås ved at kvinden bløder, hvilket hun jo normalt gør, når hun holder pause med P-pillen.

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:39

Ja, og når jeg har slukket min smøg, så ryger jeg heller ikke mere

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-12-07 18:56

nej men nu er alle hunkønsvæsner heller ikke piger.......der findes også kvinder.......jeg har ædt det lort i mange år, siden jeg var 15 og indtil for måske 3 år siden..de sidte år pga svære smerter og andre skavanker i forbindelse med menstruation......så du behøver ikke belærer mig om den slags....ved ikke om du er gynækolog eller lign. men min gyn. kalder det og har altid kaldt det for menstruation.....hvem mon er experten.....
MEN...nu får jeg ikke mere menstruation........for jeg er i den såkaldte overgangsalder.....og så alligevel, engang imellem.....man får menstruation i sin p-pillepause ellers var der noget der er unormalt....man skal ha' mens. i sin pillepause......sådan er det nu bare....måske piger ikke gør, men kvinder gør......har haft det i over 30 år.....
ciao......la luna.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 19:32

Er der noget du ikke har forstand på LOOOL Fandme godt jeg ikke er din gynækolog, føj for en klam.....vulgære madamme. Bvadrrr

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 03-12-07 21:35

nu er min gynækolog ikke nogen klam vulgær madamme, men en rigtig god og fantastisk dame, med mange års erfaring......
og klumme...du er med garanti en ikke dame....for herre vil jeg ikke kalde det....
og ja....der er meget jeg ikke har forstand på...men min egen krop kender jeg nok bedst til.....bedre end alle andre....og den er lækker.....meget lækkker.....også på italiensk....mmmmm
miss.j

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-12-07 21:52

Selvfølgelig kender du "den" nok bedst, ja undskyld men jeg kunne ikke dy mig, Citat:
"jeg er i besiddelse af en dejlig og vidunderlig lille missekat, som har været i mine hænder siden hun bare var 8-9 uger gl."
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-12-07 00:05

Det med at damerne synkroniserer deres mens i en "hønsegård" har jeg hørt har noget at gøre med de signaler, ubevidste selvfølgelig, og eller feronomer i luften.

Eller også er de solidariske når en eller to har PMS........

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 04-12-07 00:15

Mange tak for "svarene"

Godkendelse af svar
Fra : frittemus

Dato : 04-12-07 00:18

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-12-07 01:34

Det var så lidt Frittemus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-12-07 10:46

Citat
nu er min gynækolog ikke nogen klam vulgær madamme

Skrev oraklet, som efter 14 dage i Italien næsten ikke kan tale dansk mere LOOL

Det er sgu da dig, som er en klam og vulgær madamme. Er du fatsvag?....Dumt sp.
Du ER fatsvag. Og så spar os forresten for dine klamme historier om dit nedslidte underliv. Det er dybt uinteressant.