/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Sommerhus nøgle afhentning.
Fra : rulle123456
Vist : 778 gange
100 point
Dato : 02-12-07 22:23

Hej alle.

Vi er begyndt at leje vores sommerhus privat ud,som ligger ved vesterhavet (Søndervig).
Vores problem er nøgleafhentning/strømafregning for de gæster der lejer huset ?
Vi bor selv omkring 130 km væk fra huset,så det er rimiligt langt at køre for at aflevere nøglen mm.
Idag sørge en af vores bedsteforældre for det, men alderen er begyndt at vise sig.

Håber der er nogen der kan hjælpe med en løsning/forslag

MVH
Rulle

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-12-07 22:35

få en aftale med en af de lokale i nærheden , det kan normalt lade sig gøre for et mindre beløb eller hvis du kender dem godt , med en stor julegave
selv om du skal betale lidt for det , så spare du jo også en del i benzin og tid , og samtidig får du en der kan holde lidt øje med huset når det er tomt

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 02-12-07 22:44

Købmanden/brugsen tæt på. Der har vi hentet nøgler.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-07 23:59

Fremsend med post 4 dage før lejemålet:
1 stk nøgle
1 stk frankeret svarkuvert
1 stk tjekliste hvor de angiver 'OK' til at der er lavet den nødvendige rengøring, aflæsning på el/vand
Et følgebrev der siger at nøglen må anvendes fra den x.x.200x kl 15:00 og skal sendes retur sendes xxxx

.. men helt klart: Hvis du kan få en form for tilsyn og deri inkludere nøgle-service, så ville det være bedre. Nogle lejere kunne finde på at være ligeglade når de føler der ikke er nogen kontrol.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-12-07 00:38
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-12-07 09:23

Hos låsesmede/nøglemanden kan du få en box med kode, specielt til nøgleopbevaring. Den kan du sætte op ved huset og så bare udlevere en kode per telefon eller email.
Jeg har selv en og den er indbrudssikker, meget solidt lavet. du kan få dem både til monetering på væg og til at ligge løst.

Godkendelse af svar
Fra : rulle123456

Dato : 05-12-07 12:58

Tak for svaret henrikkrebs.

Kommentar
Fra : metteKanDu

Dato : 26-09-08 16:22

send dem med posten det brugte vi engang

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 26-09-08 17:09

Flot metteKanDu !!

Efter 298 dage, 16 timer og 23 minutter fik du stavet dig igennem denne tråd og fandt det stjernemarkerede svar. Du har endda forstået svaret så godt at du er i stand til at gentage det.