/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Supplerende dagpenge
Fra : Nuserpigen
Vist : 613 gange
500 point
Dato : 29-11-07 19:17

Hejsa

Jeg blev færdig med min uddannelse i sommers, og fik derefter 6 ugers fuldtidsarbejde... Efter de 6 uger kom jeg på supplerende dagpenge...

Jeg arbejder nu ca. 25 timer om ugen... Nu er der en der har sagt op, og jeg har fået en del af hendes vagter i december...

Det vil så sige, at jeg i en uge kommer til at arbejde 49 timer...

Hvad gør jeg med de overskydende timer? Bliver de overført til nogle af de andre uger i dagpengeperioden, hvor jeg ikke har så mange timer? Eller skal jeg selv flytte på timerne?

Jeg fik dette svar af A-kassen:

Tak for din mail.

Det er korrekt, at der er overskydende timer hvis du arbejder over 37 timer en uge. Det er ikke altid, at timerne afvikles i ugen efter, da der er specielle regler for hvornår overskydende timer skal omregnes.

Hvis der er uger hvor du arbejder over 29,6 time vil du jo ikke få supplerende dagpenge, og der vil nogle af de overskydende timer kunne afvikles, uden at du mærker det økonomisk.

Du kan eventuelt læse nærmere om reglerne på www.adir.dk.

Jeg håber, at dette besvarer dit spørgsmål.

Venlig hilsen
HK/Danmarks A-kasse

Er lidt forvirret om hvordan det sker i praktis...

Har prøvet at læse på www.adir.dk men blev desværre ikke så meget klogere...

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 510 point
Dato : 29-11-07 19:31

Så vidt jeg kan se, vil de overskydende timer blive modregnet

http://www.adir.dk/sw23114.asp

Prøv evt. at indtaste "overskydende timer" på http://www.adir.dk

Det samme gælder f.eks. hvis folk inden opsigelse, har haft mange overarbejdstimer - de skal først modregnes inden de kan få dagpenge.

Det lyder selvfølgelig ikke så rart, men hvis din timeløn er højere end understøttelsen - gør det forhåbentlig ikke så meget.

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 03-12-07 00:48

Tak for svaret IBM760.