/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
2 internet stik, i 1 computer?
Fra : 5792002120
Vist : 1498 gange
400 point
Dato : 28-11-07 19:03

Jeg har et "problem"..
Jeg har 2 forskellige (Internetter, routere) Hvad det nu hedder.
Kan man få noget ud af at sætte begge stik i 1 computer ?

Altså:
Vil min internet forbindelse blive hurtigere hvis jeg sætter begge stik til min computer / kan man det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-07 19:04

nej det er helt tosset

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-11-07 19:12

Du har i forevejen 100Mbit fra router til PC, så meget har du ikke på den "anden" side, så det kan ikke blive hurtigere.

Tværtimod vil det sikkert bare "forvirre".

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-11-07 19:13

Citat
Vil min internet forbindelse blive hurtigere hvis jeg sætter begge stik til min computer / kan man det?

Du har kun et stik i computeren

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-07 19:16

De vil i bedste fald genere hinanden fordi de ikke svinger sammen.
Internet kommunikation foregår i små "pakker" som sendes og modtages og især kontrolleres.
Disse pakker kan stå i kø (i så kort tid at du ikke opdager det) og sendes/modtages så ikke samtidig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 19:20

Svaret er derfor NEJ det kan du ikke.

Kommentar
Fra : 5792002120

Dato : 28-11-07 19:24

Citat
Du har kun et stik i computeren

Man kan vel bare købe et extra netkort.

Citat
De vil i bedste fald genere hinanden fordi de ikke svinger sammen.
Internet kommunikation foregår i små "pakker" som sendes og modtages og især kontrolleres.
Disse pakker kan stå i kø (i så kort tid at du ikke opdager det) og sendes/modtages så ikke samtidig.

Jeg har set sådan et meget dyrt netkort Hvor der er 2 huller til netværk, det må da betyde et eller andet. eller ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-11-07 19:28

Ja da sådan et netkort har jeg - det brugte vi til vores netvæksserver.

Det er et Compaq dobbelt netkort.

Den ene port gik til modem og den anden port til en switch som via andre switche delte ud til ca 10 comp. i netværket.

Kommentar
Fra : 5792002120

Dato : 28-11-07 19:31

Nå, æv.. jeg troede måske are at der var et program som gjorde at 2 netværke kunne arbejde sammen eller sådan noget?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 19:31

Svaret på doit spørgsmål om det var nogen fordel at proppe 2 forbindelser i samme pc er at det kan man ikke få noget godt ud af.
At du kan bruge et netkort med 2 indgange/udgange er noget helt andet. Ellers er det som e.c skriver

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 410 point
Dato : 28-11-07 19:37

Desværre -men idéen var da meget god.

Godkendelse af svar
Fra : 5792002120

Dato : 28-11-07 19:39

Tak..
Selv om det ikke var det svar jeg håbede på :D

Kommentar
Fra : lonjo

Dato : 28-11-07 19:43

Hej 5792002120

Hvorfor har du "2 forskellige (Internetter, routere) Hvad det nu hedder"?
Hvad ligger bag ved det? Hvad er dit formål / ønske om at have "2 forskellige (Internetter, routere"?
Hvad tænker du selv på med at have noget sådant fremover?