/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS Windows XP reparation
Fra : jabogo
Vist : 805 gange
200 point
Dato : 26-11-07 17:00

Jeg har nu clonet en ny harddisk på en upålidelig PC, og for at slippe for installation af alle mulige programmer og koder ville jeg bare sætte HD'en i den nye PC og derefter køre en Vindues reparation, hvis den ikke ville boote (det har jeg gjort med held tidligere)

Forskellen på nu og tidligere er bare, at XP nu er installeret på en partitioneret HD og ligger på "D"
Det kan reparationsprogrammet åbenbart ikke lide, for efter at jeg har sagt ja til reparation af denne installation, stopper programmet ved dos-linien: D:/WINDOWS

Hvordan kommer jeg videre derfra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-07 17:09

Du kan IKKE bare flytte en clonet harddisk....

Det er jo ikke samme hardware den kommer over i.....

Kommentar
Fra : jabogo

Dato : 26-11-07 17:46

Nej - ikke BARE
Men ved at bruge installations CD'en og vælge R for repaper går det da normalt uden problemer.
Derefter skal bundkort-CD'en selvfølgelig installeres for at få det hele til at virke. Reparationen er kun for at få systemet igang, så Windows booter rigtigt.

Så sig ikke at det ikke kan lade sig gøre.........

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 26-11-07 18:01

Alle dine filreferencer ligger jo som C:\

Så jeg tror ikke at reparationen kan finde ud af det. Når den går ind i D:\ vil der jo kun være filer der hører til C:\

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-11-07 19:44

Jeg tror at du har et problem ved at clone på en PC og sætte den over ien anden måske

Kommentar
Fra : jabogo

Dato : 26-11-07 21:49

Tak for svarene, som jeg dog ikke kan bruge til noget.

Imidlertid har jeg selv fundet ud af hvad der går galt. De andre gange har det været en XP-prof., medens det nu er er en Home-version der arbejdes med.
Forskellen på de to er, at genoprettelseskonsollens krav er forskellige. XP Homes genopretttelseskonsol kræver en administrartorkode, selvom XP på den "gamle" PC har kørt med automatisk logon.
For de særligt interesserede kan jeg henvise til artikel 314058 i Microsofts Knowledge Base, der omhandler: Configure automatic administrator logon for Recovery Console.

Og endelig: Nu ligger alle mine programmer og filer i den nye PC fuldstændig som de gør/gjorde på den gamle.

Keine hekserei - nur behândigkeit

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-11-07 17:42

skulle du ikke vælge den anden gang den spørger om reparation for ellers får du da ikke alle de nye drivere til den nye maskine. F.eks kunne jeg ikke forestille mig at det er den samme biosdriver der skulle indlæses.
Men jeg er måske forkert på den?

Kommentar
Fra : jabogo

Dato : 27-11-07 22:37

Til nielsjs:
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, og kan derfor ikke svare direkte på det.
Jeg er heller ikke teoretisk meget kyndig og ved ikke præcis hvad der sker i forbindelse med en reparation - men det tager jo lige så lang tid som en almindelig installation.
Altså: Den klonede harddisk sættes i den nye PC. Læg XP (helst proff.) i CD-drevet og boot fra CD fuldstændig som om du skulle installere på en formateret HD. Så finder XP jo selv ud af at installere de nødvendige ting, så PC'en kan køre nødtørftigt. Eneste forskel er at du i stedet for "ny installation" skal vælge "reparation", når der spørges. Og forskellen er åbenbart, at ved rep. skal alle programmer ikke geninstalleres. Så for mig at se sker der kun det, at XP finder ud af det nye hardware og forholder sig til det.
Jeg er da fuldstændig klar over, at der ligger noget "skidt" fra den gamle PC på HD'en. Men man må jo nogen gange vælge mellem pest eller kolera.

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 28-11-07 04:50

Citat
Jeg har nu clonet en ny harddisk på en upålidelig PC, og for at slippe for installation af alle mulige programmer og koder ville jeg bare sætte HD'en i den nye PC og derefter køre en Vindues reparation, hvis den ikke ville boote (det har jeg gjort med held tidligere)

Forskellen på nu og tidligere er bare, at XP nu er installeret på en partitioneret HD og ligger på "D"
Det kan reparationsprogrammet åbenbart ikke lide, for efter at jeg har sagt ja til reparation af denne installation, stopper programmet ved dos-linien: D:/WINDOWS

Du får hvad DU IKKE BETALER FO>R

Du laver den ''bare'' om til C: under komandoprompt
MEN____pas på ALT andet, der OGSÅ får NYT NAVN C: bliver til )((&&¤%"=?

Brug Acronis / eller norton til at lav en BACUP FIL/ IMAGE af din disk.

DEREFTER sletter du hele skidtet og begynder FORFRA, med en BACKUP

Som selv spørger efter DREV_STI, medmindre du har FLERE
partitioner på samme disk.

SÅ skal du tage en backup af alle dine VIGTIGE filer dørst

BTW, du kan IKKE clone en disk, UDEN, at den hedder C: på et NYT drev
Medmindre o.s.v

Smid en PM

Citat
i den nye PC

Mig der har fået for LIDT

Skal DU LAVE dett nummer, skal du bruge andre METODER.
Da DRIVERE og andet IKKE PASSER SAMMEN.

HAR dog en løsning, hvis og så fremt___i faldet.

Ikke en jeg smider her, men afprøvet af // klamme + arbejdsgiver// VITS

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 28-11-07 04:58

Citat
Jeg tror at du har et problem ved at clone på en PC og sætte den over ien anden måske

Videnskaben LÆNGE leve _____
Ellers er DET UMULIGT, medmindre bundkort og så videre_
gider SNAKKKE med EN DISKEN2
SOLGT
Hvad koster det ikke i ÆRGELSER, når man MOSKE/ måske kunne hjælpe.

NOTHING

Men om o.s.v kan forståe´s af andre____kommer ikke mig ved.

Har opgivet mennesker der IKKE kan/ vil HJ0000000ÆLPES
Ups

Anbefaler andre sider_______som siger det samme.

Men smid en PM og du får en vejledning.
KAN desværre IKKE sige, at jeg afprøvet det PERSONLIGT.

MEN::::::::::::

N gat

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 28-11-07 05:04

GLEM DET _ hvis ikke du IKKE kan komme ind på 1 `ste PC
Virker mit lille trick IKKE, da det skal overføres FRA
DISK 1 ++ PLUS EN MASSE ANDET, DER TAGER 2 MINUTTER
TIL DISK ?? ANDEN MASKINE
Og den ''burde starte op''
Med forbehold___________og stavefejl----

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 28-11-07 05:05

Citat
Med forbehold___________og stavefejl----

Kommandopromt ? = enterr o.s.v

Kommentar
Fra : kagleren

Dato : 29-11-07 04:28

Prøv at gå til ... programmer - tilbehør - prompt -
Hvis dit reperationsprogram ligger i roden af C, så gå til drev D og opret en sti til C.
Kald så på dit reperationsprogram fra drev D.

C:\D:\
D:\path C:\
D:\[reperationsprogram]