/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Forbindelse til fladskærm
Fra : marhel
Vist : 578 gange
20 point
Dato : 25-11-07 14:45

Hejsa..

Jeg er i gang med at forsøge at forbinde min pc til min fladskærm. Jeg har købt et VGA-kabel og forbundet pc'en og fladskærmen.

Når pc'en starter op kan man klart se billedet på fladskærmen og ligeledes når windows "loader".

Men når jeg så kommer ind i selve windows, så går billedet ud, og fladskærmen skriver ingen signaltilslutning.

Håber at spørgsmålet er forståeligt og at i kan hjælpe..

Helle

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-07 14:50

Tryk F8 under opstart, vælg fejlsikret tilstand, gå i enhedshåndtering og slet skærm og skærmkort, genstart og lad systemet finde og indstallere nye driver.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 14:50

Tyder på den er sat op til digital tilstand i dit styresystem og du køre med VGA.

Hvilket styresystem køre du med Xp eller Vista

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 14:51

Jeg kører med xp..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 14:52

Gør som peet49 skriver så skulle den gerne selv finde ud af det, nu er det vel de rigtig driver til din styresystem du install.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 14:55

Det er sådan at jeg gerne vil kunne skifte mellem min pcskærm og min fladskærm, kan jeg godt det hvis jeg gør ovenstående. Eller skal jeg så ind og slette hver gang?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-07 14:57

Hvis systemet er indstillet til fladskærmen, kan den også køre med den normale skærm.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 15:00

æææ, er det fladskærm tv du kobler den på, samtidig med du har din normale monitor til computer.

hvordan har du det koblet på?

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 15:16

Ja, er jo ikke helt koblet på endnu, men jeg skifter mellem kablet til pc-skærmen sidder i og kablet til faldskærmen..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-07 15:18

Så får du ingen problemer med skift.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 15:22

Jeg må spørge igen, for nu forstår jeg ikke..

Skal jeg: starte i fejlsikret tilstand, slette skærm og skærmkort, slukke computeren, tilslutte fladskærmskablet og så starte igen?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-07 15:24

Du skal ikke fjerne skærmkabel, du starter op i fejsikret, og fjerner skærm og skærmkort(grafikkort)

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 15:49

Ja, men dete bliver jeg jo nødt til at gøre med min pc-skærm tilsluttet da jeg jo ikke kan se noget når fladskærmen er sluttet til. Hvordan kan den så finde drivere til fladskærmen når den ikke er sluttet til.. De to skærme er jo ikke sluttet til samtidig..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-11-07 15:51

Du skal have fladskærmen tilsluttet, du skal ikke finde driver, det gør systemet selv.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 15:52

Det kan godt være at jeg er lidt dum..

Men hvordan kan jeg gå ind og slette skærm og skærmkort når jeg ikke kan se noget på fladskærmen?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 15:53

ok, du køre med en monitor Vega skærm, slukker computer og sætte din fladskærm til så starte du computer igen og der kommer ingen ting på skærmen når xp starter op.

Er det rigtig forstået.

æææ har du stik vga i din computer en til onboard grafikkort og en til pci grafikkort.

onboard er en stik oppe under din stik til tastetur og usb den anden er helt nede for neden.

Hvis det er tilfældet skal du sætte den i den nederste vag port ;)

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 15:55

Nu er jeg da helt dum, hvad er en VEGA skærm.. Min pc skærm er også en lille faldskærm..

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 15:58

ok køre den digital, VEGA er en gammeldags skærm.

Så skal du også have den andet til at køre digital for at få det til at virke

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 15:59

æææ lige 2 sek. er det en bærbar du har ????

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 16:13

Nej det er ikke en bærbar.. Det er ikke en gammeldags skærm, det er også en fladskærm

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 16:29

du kan prøve at gøre som peet49 skrive

Citat
Tryk F8 under opstart, vælg fejlsikret tilstand, gå i enhedshåndtering og slet skærm og skærmkort, genstart og lad systemet finde og indstallere nye driver.

Gør det med den gamle skærm på og sluk så computer når du er færdig, sæt den ny til og se hvad der sker når du starter op.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-07 16:38

Jeg kan godt forstå du er forvirret marthel. Du bidrager også selv til det.
Du skriver fladskærm og så skal vi selv gætte om det er dit tv eller din computermonitor som er flad.
Bruger du en bærbar med indbygget skærm eller en separat monitor ?

Og hvad er så PC skærmen ????

Hvis du bruger den samme vga udgang fra en stationær computer til begge dele, men billedet ikke vil blive på en skærm når windows er loadet helt ind så er det formentlig fordi du har instillet windovs til en opløsning , eller opdateringsfrekvens, som den pågældende skærm ikke kan vise.

Det er almindeligt at computeren starter i sandard vga opløsning, og så først ved afslutningen af windows opstart skifter over til den indstillede opløsning, og så går det galt for dig.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 17:11

Okay.

Kan da godt se jeg ikke gør det nemmere selv.. Prøver at forklare..

Min pcmonitor er en fladskærm

Min tvskærm er en fladskærm

Min computer er en almindelige stationær, ikke en bærbar.

Som transor påpeger tror jeg også selv at min tvskærm er indstillet til en opløsning/opdateringsfrekvens som den ikke kan vise.

Men hvordan indstiller jeg denne og hvordan finder jeg ud af hvad den skal indstilles til?

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 20 point
Dato : 25-11-07 17:27

ok så er jeg med-

Højer klik på din skrivbor et tilfældig sted.
vælg egenskaber
fanen indstillinger
vælg skærmopløsning for neden og skub den til 800 x 600 eller laver.

Men kik lige i din tv manuel hvordan du skal sætte den op ikke sikker den kan køre med computeren selv om den har et stik.

Hvilket TV er det. Type navn? det vil hjælpe til med at søge på nettet efter hjælp til dig

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 19:39

Mit tv er af navnet Hisense..

Jeg har nu indstillet opdateringshastigheden til 60 Hz (dette står i tv manualen)

Jeg har indstillet opløsningen til 800 x 600.

Tv'ets opløsning er dog kun 640 x 480, har dette mon noget at gøre med at jeg ikke kan se billedet?

Godkendelse af svar
Fra : marhel

Dato : 25-11-07 20:10

Tak for svaret ocorner.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-07 20:25

Hvis tv ets maksimale opløsning er 640 x 480 så skal du stille computeren helt dernet før det virker.

De fleste vil være ret utilfredse med den opløsning.

Du får nu ikke meget glæde af det tv i forbindelse med computeren, bortset fra at det kan bruges til at se film, som du har lagret på computeren.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-11-07 23:04

Citat
Jeg har indstillet opløsningen til 800 x 600.

Tv'ets opløsning er dog kun 640 x 480, har dette mon noget at gøre med at jeg ikke kan se billedet?

Fik du det til at virke?

Hvis ikke så ja

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 26-11-07 18:13

Kan godt se skærmbilledet nu.. tak for hjælpen..