/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
"No Video Input"
Fra : Finseth
Vist : 962 gange
100 point
Dato : 23-11-07 22:53

Hejsa, jeg har lige opgraderet min computer en hel masse, så den nu kører med:

ASUS K8V-XE mainboard
Gainward BLISS 8600GT 1024mb grafikkort,
Apevia/Aspire 500 Watt strømforsyning

Problemet med dette er så at jeg nu lige meget hvad jeg prøver på at gøre får jeg meldingen på min skærm: "no video input" ...

Det eneste i min comp der ikke er nyt er ram, harddiske og processor.

Jeg har prøvet andre skærme, andre kabler.

Jeg har endda prøvet med et Point of View GF 8600GT 512MB grafikkort, men dette gav også samme melding...

Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme af med denne irriterende besked da jeg har ventet ca 2 uger på at få alt mit hardware og er godt træt af at vente længere og ærlig talt aner jeg ikke mine levende råd, det dagen er gået med den tid jeg har prøvet på at få min spand til at virke er hvor stor en hammer det ville tage at smadre det hele med et slag ...

Hjælp, please!

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 23-11-07 23:17

Andre, skærme, kabler. og andet grafikkort
Det lyder godt nok underligt.
Hvornår opstår fejlen? når du tænder formoder jeg.
Er du på Kandu fra en anden computer?
Har du overhovedet været i kontakt med PCen efter opgraderingerne.
og fået installeret drivere.?
Kan du komme til bios ved opstart. så prøv at resette til default.
Jeg fisker bare efter mere info.

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 23-11-07 23:28

Er på Kandu fra anden comp. har ikke installeret drivere, da problemet opstår når der tændes

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 24-11-07 00:44

Det kan være en defekt ramklods. Prøv eventuelt at pille blokken ud og put den i igen, hvis det ikke løser problemet, så se om du kan låne og prøve med en anden ramblok. Har set det for tit at skærmen ikke viser noget på grund af defekte ram.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-07 08:10

Har du overhovedet installeret drivere til mainboardet ??????

Har du ikke det får det IKKE forbindelse til dit grafikkort og dermed kan kortet heller ikke give signal videre....

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-11-07 08:33

Får du slet ingen billede under opstart inden Windus starter op, er det ikke driver der er galt men måske er grafikkorten ikke sat rigtig i sokkel prøv at tage den af igen og sætte den i igen.

Ups har du prøvet.

Kommer der biplyde når computeren starter op. ?
Hvilket og hvor mange.

Der mår være noget som ikke køre ok, er alle strømkabler sat rigtig i?

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 24-11-07 12:21

Jesperrh: Jeg har ikke prøvet mine ram-blokke, der sidder 3 blokke i, 2stk Kingston 1GB DDR II og 1stk Kingston 512MB DDR II

Refi: Nej, jeg har ikke installeret drivere eftersom jeg ikke får noget skræmbillede op når jeg tænder min computer.

ocornor: Der kommer den ene normale biplyd som er standard når min comp starter, den kører med 1 dvd-drev, 1stk Maxor IDE 40GB HDD (til windows), 1stk Seagate IDE 160GB HDD (til diverse) og en helt ny WD Caviar SATA2 500GB HDD som alle er sat korrekt til. Og alle strømkabler er tjekket efter 4-5 gange efterhånden ...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-07 12:25

Start FORFRA og monter de nye ting EN AF GANGEN....

Dit grafikkort virker IKKE før mainboardet virker.....

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 24-11-07 12:48

Det er logisk nok, til gengæld starter alt som det skal med 1 stk. standard beep, men intet billede på skærmen ...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-11-07 13:11

Har du prøvet med en anden skærm

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 24-11-07 13:19

Jeg har prøvet en anden skærm .. Jeg prøvede lige at gennemgå det hele en ekstra gang lige nu, pillede alt ud, undtaget processor + dens køler, satte ting i igen, og fik først nu set at det er en EATX strømtilførsel som mit bundort kræver, jeg havde bare sat en ATX-EATX adaptor på, uden at tænke over at EATX giver mere strøm end ATX, så satte et 4-ben's Molex i de sidste 4 i stedet for min adaptor og prøvede at tænge og HURRA!! Det virker nu :)

Mange tak for jeres hjælp. var faktisk dit forslag med at skille hele lortet ad og starte igen fra bunden der gjorde det Refi, tusind tak til alle der gjorde noget for at hjælpe!

Med glade hilsener
-Finseth

Godkendelse af svar
Fra : Finseth

Dato : 24-11-07 13:20

Tak for svaret refi.

Det hjalp at skille det ad og tjekke det igennem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-07 13:24

Selv tak.....

Altid rart når tingene lykkes....