/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Forsikringspenge
Fra : keno
Vist : 1979 gange
100 point
Dato : 23-11-07 06:40

Hej
Har fået nogen penge efter et uheld
De penge jeg har fået står på en erstatningskonto,fordi hvis man skylder kreditoer penge kan de ikke tage dem fra denne konto.
Mit spørgsmål er så at jeg gerne vil investere omkring 100000 Kroner i nogle papir,men kan kreditoer kommer efter et afkast af disse penge så ??Mvh

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-07 06:59

Erstatningsudbetalinger på personskade, er kreditorbeskyttet. Penge der ikke er kreditorbeskyttet, kan fordres. Man kan også sige, at penge der skal beskattes, er ikke kreditorbeskyttet, så al indtægt kan fordres, herunder også renteindtægter!

Kommentar
Fra : keno

Dato : 23-11-07 07:16

Hej alka
Det vil sige at man ikke kan sætte 100000 i nogle papir så ?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-11-07 07:16

Hvis du sætter den i en pensionsopsparing er de ogå beskyttet. De penge der står i pension kan fra trækkes i skat, ligesom afkastet bliver i pnsionsopsparingen bliver i ordningen og er således beskyttet.

Men får du overskydende skal ud af det, og det er det offentlige du skylder, duer det selvfølgelig ikke

pengene kommer så først fri fra du er 60 år.

Måske kan du bruge det til noget

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-11-07 10:29

keno, alt der kan/skal beskattes, er ikke kreditorbeskyttet, men som Tordenkalven skriver oven for, så kunne det være en mulighed, men der kan så være mange år til at du får glæde af afkastet. Hvis ikke man følger en opsparing op, vil en del af afkastet gå til administration eller andre forsikringsydelser/dækninger. Nogle selskaber vil gerne - hellere end gerne - dække dig ind ved død, invaliditet mm. med mindre afkast/forrentning til følge.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-11-07 11:03

Det koster jo ikke mere at investere pengene i en pensionsopsparing end hvis det var fie midler... og gør man det via sin netbank er der ikke sønderlige omkostninger ved det...

Skal der forsikringsdækning på er det jo en ekstra omkostning under alle omstændigheder, der jo som sådan ikke har noget med pensionsopsparingen som sådan at gøre, men en selvstændig stillintagen / beslutning / omkostning

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 23-11-07 11:53

Tak for svaret alka.
Jeg takker for svaret.