/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Det enkleste billedprogram?
Fra : steenfibiger
Vist : 2702 gange
200 point
Dato : 19-11-07 15:16

Hvilket billedbehandlingsprogram er det enkleste? Det skal primært blot kunne vise tilsendte billeder pr. e-mail, så de kun fylder skærmens størelse. Det er det prrimære formå, og så skal det være enkelt og brugervenligt!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-11-07 15:19

Windows billed- og faxfremviser...

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 210 point
Dato : 19-11-07 15:23

http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm

Irfanview er et meget enkelt og godt samt gratis program.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-07 15:28

som stouenberg siger,
Du har det allerede

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-11-07 15:35

Du har også mulighed for at bruge XnView, her er en lille guide og links til programmet http://tips.bsjh.dk/xnview/index.htm

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-11-07 15:54

Jeg er også en stor fan af Irfan View - se ovenfor.
Egentlig ikke et billedbehandlingsprogram, men en viewer med enkle billedbehandlingsmuligheder.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 19-11-07 15:56

Det enkleste og absolut nemmeste at bruge er klart Piasca 2 fra Google. Det er meget, meget nent men kan heller ikke ret meget. Men Gratis!

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 19-11-07 18:47

Som Stouenberg skriver : Windows billed- og faxfremviser...

Men vil du videre frem i "skoen" er der mange muligheder her er en af dem:

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

Tre gode grunde til at vælge dette program...........
1: Det er Gratis....
2: Det er dansk sproget.
3: Det har en god brugerflade, (Letforståelig)
Hilsen Villy

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-07 21:32

XN wiev er nem at bruge og der findes en bog om XN fra forlaget Libris, den kan lånes på biblioteket. Se Libris.dk

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-01-08 14:40

Det må også gerne kunne vise billeder fra en CD-ROM!
Godt nytår

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 14:42

acdseee

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-01-08 14:51
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 14:56

Dobbeltklik på denne computer
klik hen til dine billeder
vælg diashow
eller bare dobbelt klik på det første billede og evt gøre det stort oppe ved siden af X
nu kan du med piltasterne rykke frem og tilbage med billederne.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-01-08 17:11

Har prøvet de fleste af de nævnte og kan anbefale Irfan View som det enkleste og hurtigste til at åbne

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-01-08 16:22

Det handler primært om at kunne se de billedfiler, der kommer på e-mail i en størrellse, som kan være på skærmen og udskrives i sin helhed på et A4 ark - og ikke så meget om at lave billedredigering!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-08 16:47
Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-08 12:41

Tak for svaret Otnob. Du har sikkefrt ret, at deet er det enkelste!
Tak for hjælpen
Steen