/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Trægulv i køkken
Fra : Disi
Vist : 4619 gange
100 point
Dato : 19-11-07 11:23

Vi har valgt at der skal lægges Dinesen douglas trægulve i vores nye hus, men er i tvivl og det også skal lægges i køkken ? det er et åbent køkken og det er der for jeg godt kunne tænke mig trægulv der ? men alle jeg snakker med siger at vi vil blive træt af det med hensyn til rengøring .
Er her nogen af jer der har trægulve i jeres køkken og er i glade for det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-11-07 11:40

Det ok med trægulv skal bare behandles med sæbespåner hver gang hvis det har en åben overflade
i det køkken jeg har nu er der klinker med varme under men det har også fordele og ulemper hvis du freks taber noget af glas ol så smadrer det helt sikkert og ikke altid på et trægulv
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-11-07 11:42

Vi har trægulv, men vil helere have noget der kræver mindre vedligeholdelse, da det hurtigt bliver grimt.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 19-11-07 11:53

Vi har trægulv og er glade for det. Det er ikke mere besværligt at holde end så meget andet.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-11-07 12:19

Vi har trægulv, og er glade for det. Det er usigeligt mere komfortabelt at leve med, selvom vi da også behandler det lempeligt. Taber vi en rødbede, så tørrer vi da op omgående, og træder vi på noget som vi ikke lige har set, rydder vi da også op omgående. - Vil man have et flot gulv, må man da også værne om det. Er man ikke indstillet på af behandle tingene ordentligt, er klinker ikke så sarte, men vi kunne aldrig få den tanke at bytte.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-11-07 13:06

Flydende lakeret trægulv i hele køkkenet, uden problemer.
Super nemt at vaske, hvis der bliver spildt noget.

Har set nogle ikke lakerede trægulve som bliver grimme af fedtpletter fra panden og lign.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-11-07 13:54

Det er nr. 1 med flisegulv med varme i på betonunderlag.
Unger og fjollede gæster kan bare spilde - der blivet alligevel vasket hver 14. dag.
Og bare en enkelt tabt "arvevase" og man er straks forvist fra køkkenet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-11-07 16:13

du kan jo lægge et stykke vinyl ovenpå trægulvet hvis det bliver for grimt. det behøver du ikke lime, så det kan bare tages af igen. hvis du har små børn eller hund, ville jeg nok ikke vælge den slags gulv i køkkenet, men hvis du er undstillet på lidt ekstra arbejde med rengøring og vedligeholdelse, er det helt fint.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-11-07 16:21

hvis det er et doglas trægulv , kan det kun anbefales hvis det er lakeret , ellers fortryder du hurtigt
jeg lægger mange trægulve i køkkener , men de få der vælger et trægulv der ikke er lakeret , men behandlet med olie eller sæbe , finder ret hurtigt ud af at det skal behandles ret tit pga fedt og sæbe sprøjt , som du ikke kan undgå i køkkenet

gulvmontøren

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-07 16:54

Hvordan skal gulvet behandles i resten af huset?
Hvad skal der ellers være af materialer i køkkenet?

Jeg vil sige god for et lakeret gulv, har selv ludbehandlede også i køkken og vasker bare tit, hvilket ikke generer mig, men gulvene er for bløde til at holde i længden (de var sådan da jeg indflyttede).

Du kan sagtens få en smuk løsning på en anden type gulv i køkken selvom dette er åbent - et smukt rødbrunt linoleum som i gl. dage fx, men det afhænger af dine svar på mine to spørgsmål.

Arkitekten.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 19-11-07 17:35

Hvordan skal gulvet behandles i resten af huset? lud/sæbe behandlet
Hvad skal der ellers være af materialer i køkkenet? hvid højglans kvik køkken og vandskuret væk

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 19-11-07 17:40

28 mm 300 mm 2,6 - 3,0 - 3,4 - 3,8 - 4,2 - 4,6 - 5,0 m

28 mm 300 mm 5,4 - 5,8 - 6,2 - 6,6 - 7,0 m

fra http://www.dinesen-gulve.dk/dansk/dinesen.asp?side=referencebilleder

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-11-07 18:41

Hvis det er stilen du kan lide, kan du efterligne de hvide fliser til højre i billedet - det kan ikke anbefales med den behandling i køkkenet.

Har du overvejet om det er et modelune at det skal se sådan ud?

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 23-11-07 08:00

Tak for alle de fine svar
Har taget en beslutning
det bliver træ.
de sagde ved Jels savværk hvor vi har købt,at de bliver behandlet med varmt voks,så holdbarheden blev i top

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 23-11-07 08:01

Tak for svaret jomfruane.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-11-07 08:02

held og lykke med det, håber i bliver glade for det.