/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
kloakker
Fra : speedy70
Vist : 443 gange
20 point
Dato : 18-11-07 16:26

hej på kandu.dk
jeg lejer en bolig hvor jeg har boet i 4 år snart, i sommers var den gal med kloakkerne, og jeg fik at vide at jeg selv stod for at få dem renset, af udlejer. Nu er den gal igen, og jeg mener ikke at det er mit ansvar som lejer at sørge for kloakkerne. Er det mig der er galt på den eller har min udlejer ret??.
vvenlig hilsen
speedy70

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 18-11-07 16:29

Hvad står der i din lejekontrakt?

Alm indvendig vedligeholdelse er normalt dit ansvar.

Det udvendige - fælles drift omkostninger er normalt udlejer, men disse omkostninger pålægges bare næste års budget, så det er er tæt på at være et fedt hvem der betaler, Udlejer gør intet gratis.

Godkendelse af svar
Fra : speedy70

Dato : 18-11-07 16:36

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
i min lejekontrakt står der at alt udvendig vedligeholdelse påfalder udlejer, men han siger at det er mig der bruger kloakkerne og ikke ham. jeg har renset faldstammen, og vasken og opvaskemaskinen, men problemet er der stadig så det er den udvendige klaok der er stoppet.