/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs/kabelløsning..........
Fra : hms
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 18-11-07 10:38

Hej.

Er ikke helt inde i hvilke muligheder man har hvis man køber en trådløs router. Er der stadig mulighed for at man kan køre på kabel til sin "main" PC , hvis man ønsker dette ?

En anden ting: Hvad skal man købe at trådløs router for det virker OK. Jeg synes tit folk klager over deres trådløse netværk er langsomt og ustabilt.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-11-07 10:48

Det kan sagtens lade sig gøre!!
Se dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg107191.aspx

Jeg er stadig meget tilfreds med denne løsning!

KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-11-07 10:54

Hov, med denne trådløse bliver det en anelse langsommere end det kablede signal. Det eneste tidspunkt jeg virkelig kan mærke det, er når jeg vil se fjernsynsudsendelser via nettet, så der bruger jeg så den stationære.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-07 11:52

Alle kendte routere har:
1 kabelindgang WAN til internettet via et modem

4 kabeludgange LAN til computere i dit lokale netværk som routeren selv opretter

Nogle er så også wireless som kan kobles til eller fra hvis man vil.

Linksys / SMC / Dlink / Hawking / Zyxel er alle en router jeg kunne bruge.
Der følger en Cd oog en brugsanvisning med som bare skal følges.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-07 12:01

fuldstændig enig med e.c

At den trådløse forbindelse er langsommere end den kablede er kun gældende når den trådløse er ude i nærheden af hvor routerens rækkeevne er. Ellers kan man ikke mærke forskel.

Men hvis vi snakker netværk, altså hvor pcer snakker sammen er den trådløse en smule langsommere end den kablede.

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 18-11-07 14:08

Tak for svaret e.c.