/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
lej opsigelse
Fra : a2allofu
Vist : 334 gange
47 point
Dato : 17-11-07 18:53

Som jeg har fortalt for, Jeg har boet til lej fra 1995 i 2 værelses lejlighed, og som jeg har byttet med en anden lejer den 01-02-1993. hvis jeg kan ikke få ancienniteten overfort til min nurværende bolig, hvordan kan ancienniteten beregnes hvis jeg flytter den 01-01-2008. hvis man tager i betragtning 1% om året. jeg er bange for udgifter, min depositum er på ca. 16.000 kr.få jeg min depositum tilbage? alle svar er velkommene.

venlig hilsen
a2allofu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-07 19:17

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=112347

Ancienniteten følger stadig den lejlighed, som du bebor på nuværende tidspunkt. Det kan ikke overføres fra et tidligere lejemål.

Men har du ikke passet på dit lejemål !!!!

Citat
Hej
Jeg har boet i et lej mål fra 1995 2værelses lejlighed, i 2001 har jeg byttet lejligheden med en anden lejer i det samme boligselskab, kan ancienniteten fra mit lej mål fra 1995 oveflyttes til min bolig som jeg har byttet i 2001? Jeg er bange for istandsættelse udgifter. og hvordan man beregne ancienniteten? Jeg skal flytte snart HJÆLP!!

Jeg har svært ved at se, hvornår du egentlig har byttet, men det er sådan set også underordnet.

Du ringer til udlejer, der kan du få svar.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 17-11-07 21:15

Hvad står på dit kontrakt? 7år eller 5år det er forskeligt fra boligselskab til boligselskab man spare 1 procent om månden Dvs, hvis du har boet der i nesten 13år så har sparet 150 procent. du kan roligt flytter derfra og få alle denne penge tilbage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-07 21:25

Citat
Naqibullah

Dato : 17-11-07 21:15

--------------------------------------------------------------------------------
Hvad står på dit kontrakt? 7år eller 5år det er forskeligt fra boligselskab til boligselskab man spare 1 procent om månden Dvs, hvis du har boet der i nesten 13år så har sparet 150 procent. du kan roligt flytter derfra og få alle denne penge tilbage

Det er da noget vås !!!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-11-07 03:52

Det er kun almindelig nedslidning der kan give hele beløbet tilbage, skader fra fester eller børn der ikke er udbedret, gulv der har skader grundet manglende lak og ting man har skiftet uden at få lov såsom vandarmaturer skal man stadig betale for.

Der har været uhyggelige sager fremme, men de gælder næsten kun private udlejere i form af en fed advokat der vil genudleje lejligheden til familie eller venner, hvor der så skal skiftes gulve m.m. selv om lejligheden er i tiptop stand ved udflytningen.

Hvis Du så alligevel mister det halve af indskuddet......ærgelige penge godt nok, men det er jo værre med de selv højtlønnede familier der har købt hus indenfor det sidste dyre år og måske aldrig kommer til at opspare en friværdi eller mister en halv mill. ved salget.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 18-11-07 13:44

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=112347

Hvad er det lige du ikke fik svar på her?

Du spørger om det samme igen, bare formuleret anderledes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-07 13:51

Citat
Jeg har boet til lej fra 1995 i 2 værelses lejlighed, og som jeg har byttet med en anden lejer den 01-02-1993

Citat
Jeg har boet i et lej mål fra 1995 2værelses lejlighed, i 2001 har jeg byttet lejligheden med en anden lejer i det samme boligselskab

Der må være byttet lejligheder flere gange !!!!!!

Hvis du tænker på vedligeholdelses - konto. Så følger det det enkelte lejemål og kan ikke overflyttes til et andet.