/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvordan fjernes slim fra skæl
Fra : klemme2006
Vist : 2179 gange
100 point
Dato : 17-11-07 17:48

Jeg står med en fersk laks, og så er den helt slimet. Skal den bare steges med slim og det hele, eller hvordan får jeg det af. har prøvet med eddikke og med salt. Kan huske at man fårhen smed ål (levende) i salmiakspiritus, men der må være alternativer.

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 17-11-07 17:52

Nok ikke så kvalificeret svar, men fisk kan ædes rå, og detmedfører at det ikke er nødvendigt at fjerne "slimen".

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-11-07 17:57

Du skraber fisken mod skællene med en stor kniv under rindende vand.

mvh
qfha

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-07 17:58

Citat
Slim fjernes ved at skrabe fisken med en kniv fra hoved mod hale. Skæl fjernes ved at skrabe fisken med en kniv fra hale mod hoved.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2005208/Rapport.htm

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 17-11-07 19:29

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-07 19:57

Selv tak

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-11-07 20:08

Du kan også skrubbe den med en grydesvamp.. det er ganske effektivt..