/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Fælles mappe for 2 PCer
Fra : 2100
Vist : 819 gange
50 point
Dato : 17-11-07 12:48

Jeg har 2 PCer som er koblet på en ruter. Hvordan er det lige at jeg opretter en fælles mappe som kan bruges fra begge PCer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 12:55

Meget nem, flyt din mappe over i Delte dokumenter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-07 13:03

hvis du går i start - hjælp og support - skriver dele - finder du fremgangsmåden under "
dele et drev eller mappe på netværket "

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-11-07 13:04

Jeg har nu oprettet en fælles mappe på begge PCer i mappen Delte dokumenter. På den ene PC har jeg lagt en Word fil i fælles mappen, men kan ikke se den på den anden PCer

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-11-07 13:15

miritdk Skal dette gøres på begge PCer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-07 13:21

ups det husker jeg ikke - sorry

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-11-07 13:24

Det skal være sådan at jeg kan indsætte en fil i dele mappen på den ene PC og læse filen på den anden PC og ligeså omvendt.

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 60 point
Dato : 17-11-07 13:30

Citat
Skal dette gøres på begge PCer

Nej, kun den ene.

Hvis du vil bruge delmappen på din computer fra den anden, skal du på den anden computer gå ind i
netværkssteder
klik vis arbejdsgrupper..
så skulle du kunne finde den anden computer (den med delfolder)
klik på computeren og du vis se delfolder en ide er ta trække den ud på skriveborden så kan du bare klikke på linket og du er på delmappen (husk lige den anden computer skal være tændt.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-11-07 13:54

ocorner

Har nu prøvet som du beskrev, men får den meddelse at jeg ikke har adgang til den anden PC. Hvor ophæver jeg dette.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-07 13:56

enten skal du tillade fjernsupport - eller også kan det være din firewall der skal have tilladelse

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-11-07 14:11

Er den anden sat op til i firewall til at dele.

kan du se den anden computer i arbejdsgruppe, i skal helst køre i den samme gruppe for at kunne finde hinanden.

Kom til at tænke på om gæste konto på den anden computer er aktiv? Den der har delmap

start -> kontrolpanel -> brugerkonto -ændring af en konto -> gæstekonto skal være aktiv

hvis ikke klik på gæstekonto ikon og lav den aktiv ;)

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-11-07 14:23

Jeg kan se begge PCer på hver computer under Vis arbejdsgruppecumputere

Ved den ene PC hvor jeg har oprettet mappen "delemappen" popper der et vindue op med brugernavn og password når jeg klikker på ikonet for den anden PCer.

På den anden PCer kommer en meddelse at jeg ikke har adgang når jeg klikker på ikonet til den anden PCer.

??????????????????????

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-11-07 14:40

Citat
om til at tænke på om gæste konto på den anden computer er aktiv? Den der har delmappen

start -> kontrolpanel -> brugerkonto -ændring af en konto -> gæstekonto skal være aktiv

hvis ikke klik på gæstekonto ikon og lav den aktiv ;)

Har du tjekket det.
Kan tyde på det måske er problemet ellers er det din firewall på del computer der ikke giver lov.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 14:42

Dine dele mapper skal kunne vises uden at du bruger Vis arbedjsgruppecomputere, har du kontrolleret at mapperne er sat til deling, Denne computer højre klik på Delte dokumenter-Egenskaber, fanebladet deling, sørg for at der er markering både i Del denne mappe på netværket og i Tillad brugere at ændre mine filer, det skal kontrolleres på begge computere, og så skal din firewall også tillade adgang til den anden computer

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-11-07 14:42

hehe prøv at lav delmappen på den hvor du skal logge ind på, så tror jeg det virker men så vil dine delfil ligge på den og ikke på den anden.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-11-07 14:57

Har nu fået det til at virke ved at køre Guiden Netværksinstallation hvor den ene PC var beskyttet.
Jeg takker alle for de mange gode svar. ocorner kom med det som jeg bedst kunne arbejde ud fra og får point, da jeg kun kan give point til en person. Endnu engang tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 17-11-07 14:57

Tak for svaret ocorner.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 17-11-07 15:06

Citat
Har nu fået det til at virke ved at køre Guiden Netværksinstallation hvor den ene PC var beskyttet.

Hmm Ja du fandt det jo selv, jeg skulle jo bare have skrevet det.

Dejlig du kunne læse min stavefejl.

Men det kan drille, selv om det køre nu kan det god gå galt igen, så prøv at køre guiden igen hvis den driller.