/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
nydannede ord signal ord og
Fra : hubi
Vist : 1497 gange
100 point
Dato : 15-11-07 10:36

hey er der nogle der kan forklare og lige give et eksempel på signalord gruppeord og nydannedeord

jesper

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-07 10:42

Signalord er "indforståede" ord indenfor en gruppe, f.eks. vil folk, der læser sprog bruge ord som er let forståelige for ligesindede, mens volapyk for andre. Det samme gælder sport, musik ...
Eller f.eks, hvor jeg arbejder (EU) taler vi ofte om en "concours" lige gyldig, hvilken nationalitet, vi er.
Ved DU, hvad det er?

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 20-11-07 22:19

Tak for svaret frieda. yeep det hjalp lidt på forståelsen