/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Den grimme Jalousi !!!!
Fra : timses
Vist : 948 gange
100 point
Dato : 15-11-07 10:07

Hej Alle
Har en dejlig kæreste, jeg har kendt i 1 1/2 år.... vi elsker hinanden, men jeg har problemer med hans eks...de har kendt hinanden i 15 år.... mit problem består i at de stadig er rigtig rigtig gode venner, de skriver dagligt mange gange til hinanden, samt tlf opkald på alle tider af døgnet.... han kalder stadig hende for alle mulige kælenavne og hun ham..... ydermere besøger han hende gerne en eller to gange om ugen.... hun bor i dk halvårligt,så her i vinter skal han udenlands og besøge hende i en uge.... da vi begyndte vores forhold, bad jeg ham drosle ned på hans forhold til hende, men det vil han ikke, for han siger at de blot er venner, og såmænd tror jeg ham osse, men jalousien består i det følelsesmæssige....hun bliver f.eks gal på ham hvis han ik svare tlf. hvis vi sidder og spiser eller bare hygger...og lisådan hvis han ik ringer til hende i en weekend.....og straks vil han gøre alt for at gøre hende glad igen ...spørgsmål 1 : Er det mig der er noget galt med, er jeg for nærtagende ? Spørgsmål 2 : Hvordan tackler jeg jalousien ? jeg elsker ham virkelig meget højt...så at gå fra ham er ikke en løsning...Men føler virkelig det lægger en dæmper på vores forhold, føler lidt at hun sidder på ham.... Det var en lang smøre men håber virkelig i kan hjælpe ???

Timse

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 15-11-07 10:16

Hej Timse.
Der er da ikke noget galt med dig! Alle ville vist reagere på samme måde. - Derimod tror jeg. der er noget galt med din kæreste. - Han er formodentlig domineret af sin eks., - så meget at han ikke tør leve et nyt liv. - Det med magtforhold mellem 2 mennesker kan være noget mærkeligt noget.
For mig at se, trænger han til en samtale med en psykolog eller hypnotisør, så han kan få gjort noget ved den afhængighed til eks'en, som fastholder ham i et helt urimeligt mønster, som han åbenbart ikke orker at bryde med. - M.h.t. til ferie i udlandet: kunne du ikke tage med? - ligeledes ved de ugentlige besøg? - Jeg spørger, fordi mit forhold bygger på venskab med eks'er på begge sider, men vi kan da sagtens være sammen alle 4 i alle situationer.
Håber dettte giver lidt stof til eftertanke - held og lykke !

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-07 10:20

Kort og godt... fortæl ham hvad du vil/kan acceptere, og så må han stilles over for valget dig eller hende - længere er den ikke !
Prøv at foreslå ham situationen med omvendt fortegn... hvis han ikke fatter det, så er han ikke værd at samle på.
Pøj, pøj med det

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-11-07 10:24

puh ha.. den er osse grim.. det lyder som om han skal behage hende for ikke at ryge ud i en konflikt med hende.. har de børn?

Er der noget i din "fornemmer" der indikerer at du finder sammen igen?

Hvis han virkelig elsker dig, bør han osse kunne se det fra din side, og virkelig drosle ned på samtaler, sms og kælenavne.

Min kæreste og hans X bor 100m fra hinanden og de drikker både kaffe og spiser sammen engang imellem, men det generer mig nu ikke, og når jeg ved hun er der, hverken ringer eller skriver jeg.. Jeg ved til gengæld osse 100% hvor jeg har ham.. ikke at jeg har en klemme på ham, men rent følelsesmæssigt, så jalousi er ikke et problem her

Du bør altså virkelig få snakket med ham om det for jalousi er dræbende for et forhold

Kommentar
Fra : timses

Dato : 15-11-07 10:24

Hej Housegoat
tak for din kommentar, har et lille problem mht. at være sammen, vi har ikke mødt hinanden,og hun er vist heller ik så begejstret for det, og jeg heller ej, da jeg synes der er løbet så meget vand i åen siden vi startede, alt for mange spolerede aftener pga. hende, så har egentlig heller ik vildt lyst til at møde hende.... I sommer var han ved psykolog nogle gange, og følte selv at han fik ryddet op i følelserne... Havde jeg bare mødt hende dengang vi startede, tror jeg slet ikke alt det her hurlumhej var opstået, ville ønske at vi kunne sætte os ned med hende og hendes kæreste over en go middag som jer...virkelig ønskværdigt...

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 15-11-07 10:26

Helt enig med CLAN. Følg du CLAN´s råd så får du det meget bedre med dig selv.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-07 10:27

Drop ham... !

Kommentar
Fra : timses

Dato : 15-11-07 10:29

han vil ikke vælge hende fra !! de har ingen børn,og nej de aldrig finder sammen igen som kærester...vi snakker og snakker og han ved hvordan jeg har det og han siger osse at han har droslet det ned....derfor hun bliver gal på ham engang imellem...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-11-07 10:29

Er der noget i din "fornemmer" der indikerer at du finder sammen igen? der skulle slevfølgelig stå DE

Kommentar
Fra : timses

Dato : 15-11-07 10:30

Svært at droppe en man virkelig elsker..

Kommentar
Fra : pve

Dato : 15-11-07 10:31

1. Der er da ikke noget galt med dig - tror du reagere meget naturligt

2. Du bliver nødt til at sætte dig ned og forklare ham det (igen) da det ikke vil virke på lang sigt. Selvom du ikke vil høre det er det bedst forlade ham hvis han ikke ændre sig, da det ellers vil ødelægge dig.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-07 10:31

NB: Glemte at få det sidste med... drop ham, er måske lige kontant nok, uden dybere kendskab. Sagen er jo kun hørt fra din side, men er du helt sikker på, at han ønsker et nyt forhold? Det tyder ikke på det, og iflg. din udlægning, ja så... undskyld, så er han en vatpik, som giver højt og flot i og på dine følelser... bare hans behov bliver dækket.
Nok om det... stil ham stolen for døren - som beskrevet tidligere

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 15-11-07 10:31

Ham havde jeg dumpet for lang tid siden.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-11-07 10:32

underligt at hendes kæreste finder sig i det..

Det er jo nemmere sagt end gjort bare at DROPPE.. man kæmper vel lidt for sin sag

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 15-11-07 10:46

Inviter x'ens nye kæreste i byen hver gang din kæreste og hans x er sammen, så kan de begge føle hvordan det er at sidde og "tænke"

Det var nu ment som en joke.

Drop ham, han kan jo ikke mene dig helt alvorligt når han bruger så meget tid på sin x (dette var ment alvorligt nok)

Kan måske forstå at de ser hinanden ofte lige efter bruddet, men efter 1,5 år, burde de være mere eller mindre færdige med hinanden, specielt når begge har fået nye kærester

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-07 11:02

Fjern de skyklapper og find en der ikke ønsker et harerem.
Han er jo slet ikke interessseret i dig, men bruger dig kun som mellemstation.
..........................yt med ham.
Eyvind.

Kommentar
Fra : timses

Dato : 15-11-07 11:08

Hej Alle
hvor er det rart at høre jeres holdninger til alt det her. Clan hvis jeg sætter ham stolen for døren, mister jeg ham helt sikkert....han vil ik gi slip på hende for hun er jo en rigtig rigtig god ven, ligesom hans andre kammerater siger han..og venner smider man ik bare væk...
han siger til mig når jeg bliver ked af det hele, at vi nok skal få det til at fungere og han vil kæmpe for det, og det er mig han vil ha´, og føler osse at han forsøger at vise mig dette..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-07 11:12

Citat
jeg elsker ham virkelig meget højt...

Måske, men alligevel er du "kun" nummer to

Citat
...så at gå fra ham er ikke en løsning.

Det er den eneste løsning såfremt du på sigt vil bevare din selvrespekt.......medmindre altså, at du har det helt ok med at være nummer to.......og det har du jo ikke, for så ville du slet ikke have spurgt herinde

De skriver/taler sammen flere gange i døgnet.
Han besøger hende 1-2 gange ugentligt, og tager på besøg hos hende i en uge

Hvordan synes du egentlig selv det lyder

For mig at se, lyder det bestemt som om de stadig har et meget tæt forhold......jeg vil endda gå så langt som til at sige, at de stadig er/opfører sig som kærester.......selv om du ikke nævner noget om, hvorvidt du har mistanke om, at de også har et seksuelt forhold.

Og at du så bare er der fordi.........ja, hvorfor er du der egentlig..........det må da være irriterende for ham, med at du sådan sætter spørgsmålstegn ved hans/deres adfærd/forhold

For mig at se er der to mulige løsninger der dur:

Den ene: Drop ham, jo før jo bedre.

Den næstbedste: Kræv at han bryder AL kontakt med eksen, (jeg mener, der er jo ikke børn eller noget indblandet??)........og vil han ikke det.....så drop ham

Kommentar
Fra : timses

Dato : 15-11-07 11:18

Dova jeg har ikke mistanke om at han har sex med hende ....men som du siger føler jeg mig netop som nr. 2

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-07 11:44

Citat
men som du siger føler jeg mig netop som nr. 2

Ja, netop...og det er der jo ikke noget at sige til, når du oplever, at han den ene gang efter den anden kører dig ud på et sidespor og tager mere hensyn til hende end han gør til dig.

Han tager sig mere af, om hun bliver sur over han ikke tager telefonen........mens I sidder og hygger jer og spiser. Han tager mere hensyn til, at hun forventer at han ringer i weekender.
Han er skideligeglad med, om du har det ok med, at han besøger hende fler gange ugentligt, og tager på ferie hos hende.

Hvis hun bliver sur, bruger han tid på at tækkes hendes temperament og gøre hende god igen.

Jamen det dur altså bare ikke.......ikke engang om hun så var et eller andet psykisk nedbrudt, stakkels selvmordstruet væsen, som han ville hjælpe, er den opførsel til at undskylde.

NEJ....de er bare slet ikke færdige med hinanden de to.

Hun har ham åbenbart i sin hule hånd.....og han vil gøre alt for at gøre hende tilpas.

Om årsagen så er, at han stadig er forelsket i hende eller om han bare er en karklud der ikke fatter, at slut er slut og hvor grænsen går for fortsat kontakt med en eks. , kan sådan set være ligemeget, for i sidste ende er det dig der bliver Sorteper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 14:24

Han tager på ferie for at besøge xen medens du går herhjemme....

Og du TROR ikke der foregår noget

Du er sgu for naiv

Du MÅ være drømmekvinden i hans liv.....

Altid rart med lidt forandring

Bed ham om at tilmelde sig folkeregistret hos xen næste gang han vil afsted.....

Kommentar
Fra : timses

Dato : 15-11-07 15:10

Tak for jeres kommentarer allesammen, høre gerne flere...ville ønske at jeg kunne fordele point,men desværre ikke muligt.... og Refi jeg stoler på at han ik knalder med hende, hendes kæreste er der osse i ferien, de står på ski sammen, hvilket er min kærestes store passion....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-11-07 15:42

jeg synes du skal sætte ham stolen for døren. hende eller dig. mit bud er, at han vælger dig og beholder hende i det skjulte. det bliver aldrig anderledes.
det kan lyde hårdt, men det er bedre at slutte nu end at skulle til at dele børn og alverdens ting.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-11-07 16:50

Ved nærmere eftertanke, så er det måske en meget god idé, at du bliver aflastet i ferier og den slags. Når han får børn, så kan du jo passe dem i ferierog helligdage.

Enten er du meget meget naiv - eller også vil du bare snakke.
Det er altid hyggeligt at snakke, hvis der er lidt krudt i snakken.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-11-07 17:47

Hejsa...
Det jeg synes er væsentligt er, hvordan er DIT og HANS forhold? Er han lige så opmærksom og kærlig og engageret i DIG? --
Det, jeg lurer på, er om han er sådan et varmt og engageret menneske som bare ikke kan svigte dem han holder af? --Har han nære forhold til ANDRE? F.eks. familie eller andre venner?

Måske er det lige netop det, du elsker ved ham?

Såååeeeh... ved jeg ikke rigtig...
Er du sikker på, at du ønsker ham anderledes?

Måske skal du så forklare ham at du føler dig som "nr.2", for det er ikke sikkert, at han har indset det. Og det ønsker han måske ikke.

Men det kan da også være, at han egentlig er en dum skid, som udnytter din troskyldighed og lyver groft for dig med hensyn til, hvad det er han har sammen med (ex)-kæresten.

Du elsker ham "virkelig meget højt" skriver du...
Måske skulle du analysere, hvad det ER du elsker? Om det udelukkende er hvordan du føler indeni eller har det reelt noget at gøre med den person han er?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-07 17:52

Citat
Det, jeg lurer på, er om han er sådan et varmt og engageret menneske som bare ikke kan svigte dem han holder af?

Så må man da ikke håbe han bliver gift 10 gange - stakkels nr. 10

Holder han mon harem - sikker på der ikke er et par stykker mere du bare ikke ved endnu

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-11-07 19:33

Jeg er ked af at sige det. Men det er DIG det er galt med.

Ingen, absolut INGEN ville acceptere det du acceptere. At du vil beholde ham, viser at det er DIG der er problemet. Han fornemmer nok din usikkerhed (forælskelse), og ved at han bare skal nægte at give slip på hende, så bøjer du og nejer.

Vis at du er selvstændig, fortæl hvordan jeres forhold skal være. Giv ham et ultimatum, ikke noget med at han skal have lov at se hende en sidste gang. NU skal det ændres, ikke imorgen.

Ellers UD MED HAM, du vil gå en hård tid imøde, men efter et par måneder, har du et helt live foran dig. Hvorfor spilde tiden på et fjols.

Godkendelse af svar
Fra : timses

Dato : 16-11-07 15:29

Tak for svaret dova. Det er jo en uendelig diskussion jeg har startet her, men helt sikkert noget jeg kan bruge.... er i tænkeboks i øjeblikket....

Kommentar
Fra : timses

Dato : 20-06-08 14:15

Hej Alle
Nu er der gået yderligere et halvt år....vil bare lige fortælle at jeg har droppet ham....svært men kæmper mig igennem.....
Tak for fine råd alle sammen....