/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Arbejdsplan for rengørinshjælp
Fra : kaksel
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 13-11-07 21:17

Hejsa

Er der nogen der ligger inde med plan for rengøringshjælp, så slipper jeg nemlig selv for at lave listen.

På forhånd tak
Kaksel

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-11-07 21:56

han/hun kan vel se hvad der trænger?? skal der ligefrem en plan til

Kommentar
Fra : kaksel

Dato : 13-11-07 22:19

Ja desværre

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-11-07 22:39

hvad med en ny hjælp så..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-07 22:39

Hvorfor det ?
Hvis det er hjemmehjælp via kommunen skal visitator
klare den plan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-07 07:55

Du skal skønne hvad der er vigtigst for dig.

Støvsuge og tørre støv af, og så ellers aftale fra gang til gang, hvad der ellers skal foretages, den
ene uge måske tørre bøgerne af i bogreolen, ugen efter pudse vinduer, ugen efter pudse sølvtøjet, eller hvad du nu syntes du kunne tænke dig at der skal klares.

Rengøringshjælpen, kan jo også selv sige hvad der plejer at indgå, nogle vil f.eks ikke pudse vinduer

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-11-07 10:28

Hvis du er i stand til det, - udfører du selv fra en begyndelse hvert punkt, - og skriver din arbejdsliste, efterhånden som du går frem, - evt. så udførligt, at du også tilføjer hvilke rengøringsmidler og redskaber, der anvendes undervejs. Kan du ikke selv, må du tænke dig igennem proceduren og skrive punkterne. Når du skriver dem i et dokument, kan du jo nemt bytte om, - tilføje og slette. Men kan du selv, ved du også hvor lang tid, vedkommende må anvende til opgaverne.
Sådan har jeg gjort til de 14-16-årige piger jeg har haft glæde af, igennem mange år. De er dejlige friske unge pust, at have omkring sig, - og de kan efter kort tids indlæring klare mange af de daglige jobs, - som man selv kan have meget svært ved at udføre.
Lav en liste på haert rum, - så det ikke kommer til at virke uoverskueligt.
Du har ganske givet specielle ønsker og kan derfor ikke bruge lister andre har lavet. Du må selv igang, - god fornøjelse.
Ammitz

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-11-07 17:59

kaksel, er det til en handicaphjælper, der søges hjælp til?

Kommentar
Fra : kaksel

Dato : 14-11-07 18:02

Hejsa

Tak for input - nej det er rengøringssselskab, der har bedt lave udførlige lister og i min dovenskab tænkte jeg andre måske havde lavet en jeg kunne tilpasse

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 14-11-07 18:05

ja.. dovenskaben længe leve.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-11-07 18:24

Når du skal lave en plan til et rengøringsfirma, er det som oftes det som indgår i din bestilling/aftale, og som du skal betal for at få udført som en konkret arbejdsopgave, eller kan firmaet ikke beregne opgaven.

Kommentar
Fra : kaksel

Dato : 14-11-07 20:54

Ja - muligvis men det ændrer ikke på at listen skal laves. Så det må jeg vel hellere bruge tiden på i stedet.